Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Sedan finns ju Babyhawks Oh Snap också... http://www.babyhawk.com
Finns dock inte hos någon återförsäljare i Sverige men går att beställa från UK eller USA. Från Babyhawk kan man själv designa vilka tyger man vill ha. ( Jag tvivlar på att jag någonsin skulle klara av att välja motiv, så mycket valmöjligheter är inte bra :wink: .)
Den saknar huvudstöd så det kan vara dumt om man har ett barn som vill sova på ryggen ibland, men verkar annars väldigt rejäl och har en hel del smarta detaljer. I dessa trådar står lite om den selen, men Tula verkar vara både bredare och högre än Oh snap.

http://www.sjalbarn.se/forum/viewtopic. ... ba+oh+snap
http://www.sjalbarn.se/forum/viewtopic. ... ba+oh+snap

Märks det att jag funderat mycket på selar här hemma eller :oops:. Sedan är det ju det där med hur de är sydda med. Om sittdelen är skålad eller inte. En skålad sittdel tycker jag funkar mycket bättre.
Använde Angelpack tills mina var max året, sedan tyckte jag att den avlastade alldeles för dåligt. Har ganska små pojkar dessutom på alla håll och kanter. Bar sedan i en Boba2G, men när min yngsta var 2 år så skaffade jag en Oh snap - stoooor skillnad :-). Trivdes jättebra med boban men Oh snapen avlastar mycket bättre och är högre och stabilar när man har ett äldre och tyngre barn....bredare sittytan dessutom så man får en bättre sittposition. Kom inte riktigt överens med fotstöden på boban. Bär min snart 3-åring och ibland även min 4-åring utan problem. Jag är själv lite för liten för Tula toddler tyvärr.
Jag har en hemmasydd (inte av mig) som är bred och hög som funkar fint till större barn och föräldrar eftersom axelbanden är rätt långa och midjebältet också är långt. Det enda som är dåligt med den är att midjebältet saknar vaddering men är man det minsta händig kan man ju fixa sånt. Om man ids. :roll: Man kan få köpa den om man vill. ;)
Användarens profilbild
Av ToveLi
KATARINA skrev:Jag är ju partisk men vill rekommendera Tula Toddler. Personligen är det den skönaste sele jag provat och den har väldigt bred och hög sittdel.

Jag är inte partiskt men skriver under på detta :tumup:
Av HoyaBella
Jag var på Knyt An och provade en Tula Toddler i veckan - och den kändes verkligen skön! Nu provade jag bara nån minut, men den kändes rejält mycket större än Boban. ror absolut att jag ska slå till på en! Måste bara välja mönster först...
Användarens profilbild
Av nalimea
Provade en tula toddler i dagarna och den var grym. Fast tyckte nog axelbanden kändes så tjocka.
Sen provade jag en toddler och tidigare tankar om att hitta en billig flög iväg... :heart: :loving: :love: En SÅN ska jag ha. Och så grym huva! :love:
Av HoyaBella
Nu har jag haft vår Tula Toddler i en vecka - och den är verkligen skön! Det bästa är nog att min storvuxna nästan 3-åriga unge får stöd under benen. I Boban hängde de så rakt och lååångt ner. Och hon gillar den! Inte för att hon hade något emot Boban. Och jag vet inte om det är för att den är ny och fin, eller om den verkligen är skönare för henne, men ändå :P
Användarens profilbild
Av Bara_jag
Det bor en Tula Toddler här hemma hos oss nu :heart: :heart: :heart:
Vi trivs jättebra ihop :app:

Sigrid sitter som en smäck på min rygg i den och tycker den är jätteskön :loving:
Hon har på sista tiden inte varit så glad i att bli buren i sjal, MT eller sele då hon varit trött. Har velat att jag bär i famnen ist. Nu tycker hon att det är helt ok att åka i Tulan :tumup:
Användarens profilbild
Av chrissiya
Slänger in en fråga om det är ok ts!:)

Har en snart 1 årig tjej här hemma. Tror ni tula kan fungera för henne redan nu?
Eller ska man skaffa en annan modell (tankarna drar åt boba 2g) och sen skaffa tulan?
Är sådan som helst köper något som håller länge!:) hon är nu ungefär 75 cm lång och väger 9,5 kg.
Av Isadora
Då är hon som min 16månaders i storlek ungefär. För oss fungerar Tula finfint. Kanske aningen bred sittyta fortfarande, men inte så det stör. Vi valde den svarta eftersom vi saknat att ha en bra ficka på selen.
Användarens profilbild
Av chrissiya
Isadora skrev:Då är hon som min 16månaders i storlek ungefär. För oss fungerar Tula finfint. Kanske aningen bred sittyta fortfarande, men inte så det stör. Vi valde den svarta eftersom vi saknat att ha en bra ficka på selen.
Då är ryggdelen så hen kan se ut också ? Är de inte ficka på de andra färgerna?
(sett en liten bild på pike. Gillar grått :) )
Är de ok att bära ändå, fast sittdelen är så bred så, tänker ergonomiskt och skönt för barnet?
Användarens profilbild
Av Labyrint
chrissiya skrev:Slänger in en fråga om det är ok ts!:)

Har en snart 1 årig tjej här hemma. Tror ni tula kan fungera för henne redan nu?
Eller ska man skaffa en annan modell (tankarna drar åt boba 2g) och sen skaffa tulan?
Är sådan som helst köper något som håller länge!:) hon är nu ungefär 75 cm lång och väger 9,5 kg.
Jag skaffade min Tula när Clara var cirka 11 månader, hon är ganska lång, då runt 79 cm tror jag. Höjden behöver du absolut inte oroa dig för, se ut är inga problem, och det är så skönt att den verkligen stöttar hela ryggen. Däremot var sittytan i bredaste laget första två månaderna jag hade den, var petnoga att sätta henne på millimetern i mitten, minsta snett såg hon ut att sitta obekvämt. Använde den korta stunder men ville inte ha den alltför mycket då. Sedan växte hon i den helt när hon var runt 13 månader, och nu sitter hon kanon. Dessutom är det en grymt skön sele tycker jag som bär.

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?