Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Faegis
Jag var tvungen att leta reda på den här tråden och återuppliva den när jag bläddrade i mitt album och insåg att jag också burits som barn. Tydligen hade vi både en BB och en bärstol. Och mamma som alltid verkat tycka att jag är knäpp som ska hålla på och bära och vara nära... :?

Bild
Bild

Vi samsov visst till och med! :hmm:

Bild
Av Sarah79
Jag har nog inte blivit buren i heller inte min sambo, men vi bär.
Stora som fick sitta i bb (stackaren) är iaf helt inne på sjal, och lär bära tror jag, och förhoppningsvis det samma för G som bärs jämt och ständigt.
Av Miltonia
Jag blev buren mycket, både i sele och någon bärstolsliknande skapelse med gult tyg uppspänt på metallskenor. Det finns bilder där jag är åtminstone tre år och fortfarande bärs i det gula bärdonet.

Men mina föräldrar är inte särskilt mycket för bärande nu när man pratar med dem. Eller, min pappa är nog det. Han tycker det är bra att jag och maken bär och hänvisar till sin kompis forskning om närhetens betydelse för barns utveckling när frågan diskuteras. Men vi bär nog lite för mycket. Och ammade lite för länge. I deras tycke, alltså. ;)
Användarens profilbild
Av husmodern
tass
Av p_sarah
morgon skrev:
Faegis skrev:Jag var tvungen att leta reda på den här tråden och återuppliva den när jag bläddrade i mitt album och insåg att jag också burits som barn. Tydligen hade vi både en BB och en bärstol. Och mamma som alltid verkat tycka att jag är knäpp som ska hålla på och bära och vara nära... :?

Bild
Bild

Vi samsov visst till och med! :hmm:

Bild
Vilka underbara bilder! :love: Vad avis jag blir!

:iagree:

Jag blev tydligen buren i sele som barn, men det fick jag alldeles nyss veta så det kan inte ha påverkat mitt val att bära! :) vet inte riktigt i vad, och mamma minns inte, men troligen en BB.
Användarens profilbild
Av Emma_oh
p_sarah skrev:
Jag blev tydligen buren i sele som barn, men det fick jag alldeles nyss veta så det kan inte ha påverkat mitt val att bära! :) vet inte riktigt i vad, och mamma minns inte, men troligen en BB.
Men det kan väl påverka ändå? Även om du inte medvetet upprepar 8)
Av mammatillE
Emma_oh skrev:
p_sarah skrev:
Men det kan väl påverka ändå? Även om du inte medvetet upprepar 8)
Det tänkte jag med :loving:
Av Madde O
Jag blev absolut inte buren. Däremot finns det bildbevis på att jag har fått gått i koppel. :? Om jag ska vara ärlig så är jag ätt så avundsjuk på er som blivit burna när ni var små. :lol:
Användarens profilbild
Av Smyfröken
Jag åkte bärstol när pappa skidade och vandrade i fjällen.

Nu är min Skruttbulle bara 1,5 år men som det ser ut nu så lär hon bära i framtiden. Just nu åker alla gosedjur i sjal på henne. :loving: Hon har helt snöat in på att sjala sina djur och kommer kångandes med hela famnen full och en av mina halsdukar i släptåg och så ska vi knyta upp dem. :heart: :heart: :heart:
Bild

Bild

Bild
Användarens profilbild
Av kristinek
Smyfröken skrev:Jag åkte bärstol när pappa skidade och vandrade i fjällen.

Nu är min Skruttbulle bara 1,5 år men som det ser ut nu så lär hon bära i framtiden. Just nu åker alla gosedjur i sjal på henne. :loving: Hon har helt snöat in på att sjala sina djur och kommer kångandes med hela famnen full och en av mina halsdukar i släptåg och så ska vi knyta upp dem. :heart: :heart: :heart:
Bild

Bild

Bild
:loving:
Användarens profilbild
Av sus
Jag blev buren på min pappas axlar väldigt mycket när jag var liten och det var så vi bar vår äldsta efter att hon växt ur babybjörnen. Men nu vet våra barn hur det ska gå till, dom gillar att bära varandra på ryggen allihop. L som är äldst får väl bära mest men M och P som väger nästan lika mycket kånkar runt på varandra båda två.
Användarens profilbild
Av chrissiya
Smyfröken skrev:Jag åkte bärstol när pappa skidade och vandrade i fjällen.

Bild

Bild

Bild

Vilket litet charmtroll!! :loving:

Jag tror inte jag blev buren i sele eller sp, snarare i mammas famn (pappa var inte hemma så mycket pga resande jobb).
Måste absolut forska i om jag blev buren!
Jag är inte hela tiden men ändå rätt ofta, då jag tycker det är mysigt ;)! (å N med tror jag!)

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?