Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av diddeldi
jag gör såhär.

sätter på höftbältet, med sittdelen hängandes ner på rumpan. tar barnet på höger höft, håller under barnets rumpa med höger hand. vrider bak barnet, tar emot med vänster hand, lyfter höger armbåge över barnets huvud. centrerar barnet bak med båda händerna, brer ut barnets ben ordentligt runt kroppen. tar tag i sittdelen på selen och fäller upp den över barnets rygg. trär sedan i armarna och knäpper bröstspännet.
Användarens profilbild
Av keah
Nu har jag jättedålig koll på olika selar, men vi har iaf en Beco 4th. S börjar nu vara tillräckligt stor för att åka på ryggen i den, tidigare tyckte jag att hon sjönk ihop så mycket om hon somnade.

Jag spänner midjebältet och låter resten hänga ner bakom rumpan. Sedan svingar jag upp S på ryggen på samma sätt som när jag knyter upp henne i sjal, böjer mig framåt och håller i henne i ena armen och styr ner henne mot midjan. Med min fria hand lirkar jag upp ryggstycket över hennes rygg och trär armen genom axelbandet och kan sedan släppa barnet och trä i den andra armen. Jag kan få hoppa henne på plats lite, men bara jag har armarna genom axelremmarna så sitter hon ju säkert.
Användarens profilbild
Av tweed
busflickan skrev:Jag tycker också att det blev knöligt och fick ingen snits på det. Så jag lägger ryggstycket över Rs rygg och gör att det ser ut som det ska, sen svingar jag upp hela paketet, en hand på Rs rygg och ta på ett axelband i taget. När bägge axelbanden är på så fäster jag midjebältet. Det blir inte korvigt nånstans :tumup:
Så gjorde jag också med H när jag bar H i Manducan, men då var hon ju över året, jag skulle inte våga göra det med E nu. Han får åka sjal på ryggen istället :lol:
Användarens profilbild
Av idamlolsson
Jag tycker det är smidigt och känns säkert att sätta/lägga barnet på selen i en soffa, sätta sig framför, knäppa midjebältet och sedan på med axelbanden. Fast då måste man ju ha tillgång till en soffa förstås....

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?