- fre mar 18, 2011 21:08
Det kan vara bara jag som var dum och naiv, men innan Agnes föddes så föreställde jag mig att det skulle vara så lätt- att om man bara ammade fritt och bar konstant så skulle barnet inte skrika. Men som hon skrek!
(och skriker fortfarande) Antagligen är det väl som någon annan var inne på i tråden, att det är andra fel vi gör vi västerländska föräldrar (för osäkra, inte nog lyhörda, utsätter barnen för för mycket intryck osv) som gör att det inte räcker till med bara bärandet och ammandet för att lyckas med det man verkar kunna i andra kulturer.
Men jag tror i alla fall att det är jättebra att blivande föräldrar vet att det finns bärredskap och alla fördelar som finns för barnen att bli burna mycket, men att de samtidigt kanske måste vara beredda på att barnet kanske skriker ändå...

Men jag tror i alla fall att det är jättebra att blivande föräldrar vet att det finns bärredskap och alla fördelar som finns för barnen att bli burna mycket, men att de samtidigt kanske måste vara beredda på att barnet kanske skriker ändå...
Mamma till Agnes, född -09, och Selma född -16