Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Cillan
Är så himla ledsen och besviken. Fick min bärjacka och sjal idag från Lenny lamb. Sjalen verkar mjuk och lagom tjock, den hänger påtork så harr inte provat den. Där emot jackan - eller får jag säga tunnan. Tog m för att jag har 38 i min vanliga vinterjacka och det skiljer bara 2 cm mellan s och m. Den har ju ingen passform alls. Den är bara lång. Sätter jag dit panelen fram blir den enorm. Det ser ut som att jag väger typ 200 kg. Det hjälper inte att dra ihop den där nere. Det är i armbågshöjd den är för stor. Fattar inte hur ni andra fått den till att passa men det är ju kul för att den gör det. Känns inte lönt att ändra till s eftersom det bara skiljer 2 cm på bredden. Det kostar ändå 50 sloty varje gång för frakten. Armarna är superlånga och de har inte något sånt så man kan dra åt vilket bilderna på deras hemsida har. Tycker det är himla tråkigt, de har varit så himla trevliga via mail. Softshelljackan verkar ha lite bättre passform men är rädd att den blir för kall.
Användarens profilbild
Av Kesti
Vad konstigt Cillan! Mina ärmar är snarare åt det kortare hållet för mig, och det finns kardborre att dra åt ärmarna med. :hmm: . Svårt när man inte kan prova live att veta hur passformen är på alla olika människor. Men man undrar ju om de ändrat den på något vis eftersom den verkar annorlunda? Kolla Maddemoas bilder på M-jackan i tråden, den ser inte stor och bylsig ut alls. Min L upplever jag snarare som lite nätt i storleken (har 40-42 normalt) .
Användarens profilbild
Av Cillan
min går nästan ända ner till knäna. Jag tog M för jag har 38 i min vanliga. Ville att det skulle gå att ha extra under. Det skiljer 2 cm på bredden på storlekarna och 1 på längden så jag tänkte att s eller m inte blir så stor skillnad. Kollar man däremot ärmarmas längd mot en vanlig jacka är de mycket längre men eftersom bilderna på deras hemsida visar knäppe vid ärmslutet tänkte jag att det nog inte är någon fara men min jacka har inte det. Den är liksom bara rak i modellen. Tyget känns som någon billig jacka. Att den är lång gör väl inget men då behöver den ju ha lite passform. Jag har bestämt mig fö att skicka tillbaka den utan att byta storlek, känns inte lönt när det skiljer så lite. Jag kan be maken fota ikväll så kn ni få jämföra med era.
Användarens profilbild
Av Maddemoa
Men det verkar ju som om de har ändrat på den helt och hållet :hmm: Min jacka är exakt en sådan som är till höger på bilden i ts, ja, du ser ju på de bilerna lag lagt upp också att den inte är lång. Den slutar på höften på mig. Jag har också så att man kan dra åt vid ärmarna.
Så synd att de har ändrat på den :( Det var kanske därför som de reckomenderade att man skulle ha västen också då, den här är kanske tunnare?
Användarens profilbild
Av Cillan
Nu är i och för sig jag bara 156 men m brukar aldrig vara så lång ändå. Jag är lite mitt emellan s och m, i alla fall i tröjor. En del s blir korvskinn och en del m lite på gränsen att vara för stor. Det var därför jag tänkte att om den är liiite stor så får jag plats med en extra tröja om det är kallt. Nu har jag bara provat den inne men jag blev jättevarm.
Användarens profilbild
Av Labyrint
Jag har också en Lenny Lamb-jacka och gillar den mer och mer. Men jag kan tänka mig att den är bylsig ifall man är liten. Jag har M, är 172 cm lång och väger runt 65 kg. På mig slutar den precis nedanför rumpan, vilket känns lagom. Ärmarna var uppvikta när jag fick den och så har jag gått runt länge innan jag insåg att de går att vika ner. Passar bättre, jag har rätt långa armar, men båda delarna ser lika bra ut. Utan panel sitter den helt okej, som en vanlig vinterjacka. Med panel, vanligen på ryggen, blir den lite bylsig och ser inte jättesnygg ut, särskilt inte fram när jag själv tittar ner på den. Det ser dock inte lika farligt ut i en spegel. Sedan brukar de flesta jag möter ute stirra mer på barnet på ryggen än på jackans passform över mina höfter. Det är gott om plats för min snart 2-åring, så har man ett litet barn blir det kanske överdrivet mycket plats istället. Jag tycker den är gott och väl tillräckligt varm med ett barn som värmer också (hon brukar ha en kofta och rejäl väpnarluva som går ner över axlarna, förutom vanliga innekläder). Däremot blir det småkallt att ha bara jackan, jag brukar lämna sele och panel på förskolan under dagen, annars går jag ju inte runt i den bara för att. Det funkar bra nu, men blir det mycket kallare kommer jag nog frysa utan en extratröja under.

Håller med om att yttertyget känns lite billigt eller vad man ska säga. Men jag tänker mindre och mindre på det. Den har funkat bra i regn också.

Jag skulle önska att den hade större fickor. Just när jag bär på rygg skippar jag gärna väska, men jag får verkligen inte ner mycket i de pyttefickorna. Nycklar i den ena och telefon i den andra, sedan är det fullt.
Användarens profilbild
Av Cillan
Har fotat jackan som är medium. Jag är 156 och väger 55, i vanliga kläder har jag s-m och i min vanliga vinterjacka 38. Maken har provat den som vanlig jacka (bebisen ville inte samarbeta riktigt) och den är lagom till honom som är 175 och väger 70. Fast den var väldigt rak utan passform på honom oxå. Jag tror inte det hjälper att byta till s eftersom det skiljer så lite mellan storlekarna. Jag länkar bilderna i originalstorlek för att ni ska se mer istället för att lägga in dem i forumet. Tycker ni de är tunga att ladda så kan jag fixa mindre storlek. Eftersom den inte har någon passform står den ut under rumpan på bebis och då kommer det dra kallt.

Vanlig jacka

Med frontpanelen
Jag har dragit åt dragskon längst ner och på panelen för att försöka göra den lite mindre. Jag har ärmen uppvikt så bara mudden syns för att göra den lite kortare i ärmen.

Jag visar hur stor den är
Användarens profilbild
Av Labyrint
Men vad konstigt att den inte går att spänna åt i ärmarna, finns det ingenting alls där alltså? Felsydd? Alla på deras bilder har ju band där, och min jacka också.

Annars tror jag att om du köper en annan bärjacka att du ska satsa på max S i storlek, kanske gärna XS. Om den bara är till dig iaf, ska du dela med din man förstår jag om du vill ha större. Men bärjackor är ofta rejäla i storlek.
Användarens profilbild
Av Cillan
Det enda ärmarna har är en mudd (ganska lös) innanför yttertyget. På ena bilden har jag vikt upp yttertyget för att förkorta ärmen något men eftersom mudden är så lös åker jackärmen över handen i alla fall.
Användarens profilbild
Av Cillan
Blir bara mer och mer trött på det här med lenny lamb. Jag vill så gärna ha en bärjacka och särskilt nu när det halv snöstorm ute (måste ut med hunden åtminstone en gång per dag när maken jobbar). De skickade med UPS och de vill att jag ska stå för frakten själv tillbaka till dem vilket blir 1070 SEK via UPS och verkar vara ungefär det med posten oxå. Jag betalade 50 polska för frakten men de säger att de inte kan få det billigare än vad jag kan. Får inte ihop det. JAg har inte råd att köpa en annan jacka innan jag fått tillbaka pengarna för den jackan.

:cry: :cry: :cry: :cry:
Av litensoetis
Cillan skrev:Blir bara mer och mer trött på det här med lenny lamb. Jag vill så gärna ha en bärjacka och särskilt nu när det halv snöstorm ute (måste ut med hunden åtminstone en gång per dag när maken jobbar). De skickade med UPS och de vill att jag ska stå för frakten själv tillbaka till dem vilket blir 1070 SEK via UPS och verkar vara ungefär det med posten oxå. Jag betalade 50 polska för frakten men de säger att de inte kan få det billigare än vad jag kan. Får inte ihop det. JAg har inte råd att köpa en annan jacka innan jag fått tillbaka pengarna för den jackan.

:cry: :cry: :cry: :cry:
förstår att det är jättejobbigt!!

men jag förstår inte riktigt hur dom tänker med frakten.. :hmm: om du betalade 50 zloty för frakten från polen-hit, varför ska du då betala över tusen spänn för att frakta till dom? verkar märkligt.

dessutom har du inte fått den varan du beställt, så i princip borde du få skicka tillbaka den och dom betalar frakten och såklart ger tillbaka pengarna. tänker mer på det här att där inte är någon att spänna åt ärmarna med osv. du har inte fått det dom visar på bilden, alltså har du rätt att lämna tillbaka varan. iaf funkar det ju så här, vet inte hur bestämmelserna är där..

vad väger jackan när den är paketerad och hur stort blir paketet? det är till polen den ska skickas?

:klappar:
Användarens profilbild
Av Cillan
Så här skrev de i deras senaste svar:
I know that, we have the same prices from export goods by UPS. We can sent cheap from Poland to another country but we CANT DO THIS in the same prices from another country to Poland. We try to change that but it is no easy.

Sorry but cost of sending back this no our issue. If this is for you not affordable you have to find another solution (maybe try sell it in your country ? )
I can't help you. Sorry.
Jag har inte påpekat om ärmen. Orkar inte och tänkte ändå att jag inte ville ha den eftersom den är för stor och trodde jag kunde skicka tillbaka på det. Nu blir det väl till att förlora en himla massa pengar och försöka sälja den på tradera eller nåt.

Paketet är 45x35x10 och väger 1-1,5 kg.
Av litensoetis
Cillan skrev:Så här skrev de i deras senaste svar:
I know that, we have the same prices from export goods by UPS. We can sent cheap from Poland to another country but we CANT DO THIS in the same prices from another country to Poland. We try to change that but it is no easy.

Sorry but cost of sending back this no our issue. If this is for you not affordable you have to find another solution (maybe try sell it in your country ? )
I can't help you. Sorry.
Jag har inte påpekat om ärmen. Orkar inte och tänkte ändå att jag inte ville ha den eftersom den är för stor och trodde jag kunde skicka tillbaka på det. Nu blir det väl till att förlora en himla massa pengar och försöka sälja den på tradera eller nåt.

hm.. ska kolla runt lite på fraktförslag (när inte lill-snigeln klänger överallt :lol: ). återkommer!! tappa inte hoppet än :klappa:
Användarens profilbild
Av Cillan
litensoetis skrev:
Cillan skrev:Så här skrev de i deras senaste svar:

I can't help you. Sorry.

hm.. ska kolla runt lite på fraktförslag (när inte lill-snigeln klänger överallt :lol: ). återkommer!! tappa inte hoppet än :klappa:
Vad snäll du är :)

Glömde skriva att den ska till Polen.
Användarens profilbild
Av kronärtskocka
Så tråkigt när något man längtar efter inte visar sig passa :( .
(Ibland är det en nackdel med att köpa från andra länder då deras regelverk kan se annorlunda ut. I Sverige kan det å andra sidan många gånger vara bättre regler vid internetköp än butik..)
Kan tipsa om att du kan ta kontakt med konsument Europa, de kanske kan komma med någon hjälp eller iaf ha koll på hur Polens regler är jmf med de svenska:
http://www.konsumenteuropa.se/I-vilka-f ... alpa-till/

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?