Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Clee skrev: Var i parken? Hittar väldigt dåligt i Lund måste jag säga, men har några dimmiga minnen (hm...) från Valborgsfirande i parken. Kollar på Eniro förstås dock. :wink:
Kommer du med bil eller tåg?
Mina bästa tips för sommarsjalande är paraply om man måste gå någon bit i solskenet, äta kall (eller åtminstone avsvalnad) mat och dryck. Sele är nog svalare än trikåsjal också, det finns de som går att använda från nyfödd.
Jag kommer med bil, ser tyvärr ut som att jag inte kan vara framme före 13.30 men hoppas det funkar ändå! Något särskilt riktmärke eller så man ska kika efter?
Trulsamin skrev:och har man inte råd med en dyr sele så finns ju ergokopian på tradera som går för ca 160+frakt (och han samframtar) vilket är ett fullt överkomligt pris även om man behöver 2
Vad heter den kopian? Är den lika säker och avlastande?

Tack för paraplytipset, ser säkert rätt lustigt ut men jag tycker folk glor rätt bra när man har sjal överhuvudtaget så. :lol: :tumup: Nu ska jag sticka och hämta min Beco, wee!
http://www.tradera.com/NY2010-Baby-Bars ... _115107743

Där är en av auktionerna, finns massor ute på tradera samtidigt, finns en tråd om just den selen här nånstans på sjalbarn, massor med folk som köpt den. Vad det verkar så är det en jättebra budgetvariant. Den avlastar förvånansvärt bra och har mer eller mindre exakt samma mått som ergon (verkar bero på vilken version av ergon man har) Den ska ha mycket välsydda sömmar och bra kvalitet i tyget. Den röda kan färga av lite. Det tar lite tid att få dem och det har varit lite problem för vissa som fått fel färg men det är bara att stå på sig så skickar de i så fall en ny i rätt färg. Det var nog en bra sammanfattning av de 20 sidorna i tråden här på sjalbarn ;)
Clee skrev:Trulsamin: Aha - och tack för sammanfattningen! (20 sidor! :whut: ) :tumup:
Hihi, jag satt ett bra tag och läste tråden så jag kände att det var lika bra att sammanfatta, för så mycket nytt var det inte... Däremot finns det en kanonfin bild på en färgad röd sele som någon här har färgat. Så det kan vara värt att kolla där om man har lust att färga sin sele...
Jag har spanat in en Girasol, antingen Symphuo eller Drop, är det någon som har erfarenhet av dessa och om de kommer att kunna användas i sommar eller om de är för varma?

Clärchen:
Du har ingen över och till salu? ;-) Hälsningar, hon som fick speciallektioner i syslöjd redan i mellanstadiet...
Clee skrev:Jag har spanat in en Girasol, antingen Symphuo eller Drop, är det någon som har erfarenhet av dessa och om de kommer att kunna användas i sommar eller om de är för varma?

Clärchen:
Du har ingen över och till salu? ;-) Hälsningar, hon som fick speciallektioner i syslöjd redan i mellanstadiet...
Tyvärr, jag sålde dubbelexet redan efter några månader och räknar med att få börja använda den jag har kvar om några veckor :heart: Annars hade det varit affär.
Kompletterande sommartips: Om det är alldeles extremt varmt så kanske bebisen vägrar att lägga ned ansiktet mot din varma uringning, trots att den är supertrött. Då är det bra med en tygtvättlapp eller liknande emellan :tumup:
Bära två är varmt just nu och rätt tungt tycker jag men när jag gör det bär jag i sjal fram och befolkningen på ryggen. Gärna trikå fram för att den ger med sig, inte lika viktigt med prefekt knut och även skönare på axlarna om man har sele också över dem. Mina pojkar väger runt 8 kg nu. Lycka till!

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?