Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Hell Cat
Picea; jag tycker visst att man kan få bära barn utåt. Det är inte det jag tycker ser hemskt ut utan hur sjalen SKÄR upp mellan benen på barnet. Man kan nog få till en bättre framåtknytning om man anstränger sig.
Användarens profilbild
Av Matildamamma
Picea skrev:Det var kanske mig ni såg, och då bjuder jag på att ni fick känna er litet bättre. :wink:

Jag tycker inte att man skall slentrianknyta barnen utåt, men ibland får man göra så ändå för husfridens skull. Visst är det alltid är skönast att knyta ett lugnt barn inåt, men det är ändå bättre att ha ett glatt barn utåtvänt än ett gallskrikande, vilt sprattlande barn halvt hängande ur sjalen inåtvänt (gäller även inåtvänd på ryggen..).

Samma det där med att vända vagnen. Man måste välja sina strider.
:iagree:

Mina två första barn gick jättebra att bära innåt jämt, men Moa är av en helt annan typ. Man blir ödmjuk av erfarenheten kan jag säga. Och, ja, jag har burit i en liknande knytning.
Användarens profilbild
Av ossilian
Picea skrev:Det var kanske mig ni såg, och då bjuder jag på att ni fick känna er litet bättre. :wink:

Jag tycker inte att man skall slentrianknyta barnen utåt, men ibland får man göra så ändå för husfridens skull. Visst är det alltid är skönast att knyta ett lugnt barn inåt, men det är ändå bättre att ha ett glatt barn utåtvänt än ett gallskrikande, vilt sprattlande barn halvt hängande ur sjalen inåtvänt (gäller även inåtvänd på ryggen..).

Håller helt med dig. Och testade buddhaställningen till kvällspromenaden - succé! :D
Av Enid
Jag tycker det ser lite knasigt ut men för att det är ovant mest tror jag. Jag har burit min äldsta så ibland och jag hade inte velat bära i BB istället, sjalen går att bre ut över axlarna (går inte med någon BB) och det går att bre ut bredare mellan benen på barnet. Helst bär jag inte så men vad gör man inte för sina barn (jag har även burit pytteynkaminibebis på ryggen bara för att orka med bärandet alls, hellre bära på ryggen än inte alls liksom och sovande bebis hemma sover lika bra på ryggen som på magen).

Och det var hundra gånger obekvämare att bära 1-åriga lillasyster på 12kg i vagga :whut: än att bära storebror utåtvänt
Användarens profilbild
Av nakum
ossilian skrev:Håller helt med dig. Och testade buddhaställningen till kvällspromenaden - succé! :D
:vågen:
Användarens profilbild
Av Jemmah
Jag tycker att det är lite märkligt att ha reklambilder för sjalar med den typen av knytningar, men har burit så själv när N var 6-7 månader, typ promenader i trädgården 8) Inte särskilt bekvämt men bättre än att bära "utåt" med bara armarna. Fast det blev ganska snart ringsjal istället när jag hittade till SB :tumup:
Användarens profilbild
Av sussry
Var tvungen att knyta min A utåt. Han tokvägrade sitta innåtvänd (och jag kunde inte knyta på något annat sätt).
Men då hade jag trikåsjal och drog "magbandet" över.
Bekvämt??? Tja bättre än babybjörnsele, men inte så jätte bra. A var nöjd i alla fall.

Nu väljer jag hellre att sätta E på ryggen (om någon är med och kan knyta upp henne :( ) eller höften om hon vill titta sig omkring.
Av Enid
Det här med om man bör ha det som en reklambild eller inte beror väll på vem man vänder sig till, vilken kundkretsen är. Om man vill ta marknadsandelar på BB-marknaden tror jag det har en fördel att ha med den bilden, inte för att så många kommer knyta så sen när de upptäcker hur obekvämt det är utan för att det visar sjalens mångsidighet. Med sjal har man faktiskt alla möjligheter! Det finns ingen sele som erbjuder lika stor variation.

Men vänder man sig till de som redan bestämt sig för sjal och ser de ergonomiska fördelarna för barnet är det en nackdel att ha med den bilden.
Användarens profilbild
Av Picea
ossilian skrev:Håller helt med dig. Och testade buddhaställningen till kvällspromenaden - succé! :D
:vågen: Visst är det bra att sjalen är så mångsidig!
Användarens profilbild
Av UWO

Mig kan ni också ha sett bära utåt. Inte heller där någon överstimulerad unge utan en väldigt nöjd sådan. :) (om liksom Piceas, vilt sprattlande samt hysteriskt skrikande om jag burit innåt).
Sen skulle jag också ha ett smokingbälte, som någon skrev. Det blir stadigare tycker jag.
Och sjal är mycket stadigare att bära utåt i än BB.

Sen brukar mina barn gå med på att bli burna innåt när de blir lite äldre :)
Användarens profilbild
Av pulibus
Jag har burit så, dock bara några få gånger då jag kände att jag tappade kontakten med min dotter, men dottern älskade att sitta så. Jag testade även buddha, men det avskydde hon.
Alla barn är olika och inte är det väl hela världen om man bär så, huvudsaken att förälder och barn är nöjt!
Av Hell Cat
En gång till så vill jag klargöra att det INTE är utåtbärandet jag vänder mig mot (även om det inte är något jag är ett stort fan av) utan att det ser hemskt OBEKVÄMT ut när sjalen "skär" upp så mellan benen.
Användarens profilbild
Av pulibus
JennyB73 skrev:En gång till så vill jag klargöra att det INTE är utåtbärandet jag vänder mig mot (även om det inte är något jag är ett stort fan av) utan att det ser hemskt OBEKVÄMT ut när sjalen "skär" upp så mellan benen.
Jag håller med om att det ser obekvämt ut, men sen vad barnet & föräldern tycker är ju en helt annan sak..
Användarens profilbild
Av UWO
JennyB73 skrev:En gång till så vill jag klargöra att det INTE är utåtbärandet jag vänder mig mot (även om det inte är något jag är ett stort fan av) utan att det ser hemskt OBEKVÄMT ut när sjalen "skär" upp så mellan benen.
En bebis sjunker ju dock ner lite i sjalen så man kan sprida ut tyget lite bättre. Men jag håller med. Vete 17 varför vissa barn gillar det bättre än åt andra hållet.
Användarens profilbild
Av April
Om ni vill bära framåtvänt, är ju som sagt buddha en bra position. Personligen tycker jag dock att man bör vänta med att sätta barnet framåtvänd i både vagn, sele och sjal, bland folk, tills det att barnet är omkring året.
Är man på en skogpromenad, eller hemma i i hemmets lugna vrå, spelar det ju ingen roll om barnet är framåtvänd eller ej.

Vill man bära framåt kommer här en bra knytinstruktion;
http://www.sjalbarn.se/?page_id=391

Kram

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?