Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Hell Cat
Miramar skrev:Hittade just en annons på en BabyBjörn.
Säljarens beskrivande ord: Pålitlig och trygg att använda till skillnad från bärsjalar som man själv knyter. :Hahaa: :hmm: :whut:
:shock: :Hahaa: Mycket ska man höra innan öronen trillar av :|
Av Hell Cat
Hallon skrev:Min kollega frågade om jag inte ville låna hennes BBActive istället, när jag var på jobbet och flashade min fina, röda, glänsande och supermjuka Natibaby Bamboo. :Hahaa:
Mmm säkert man vill det! :Hahaa:
JennyB73 skrev:
Hallon skrev:Min kollega frågade om jag inte ville låna hennes BBActive istället, när jag var på jobbet och flashade min fina, röda, glänsande och supermjuka Natibaby Bamboo. :Hahaa:
Mmm säkert man vill det! :Hahaa:

Klart man vill... :shock: NOT :D
Vid närmare eftertanke tror jag faktiskt inte ett omslutet kryss skulle gå upp utan vidare med enkelknut heller. Men tanke på att man brukar få veckla ut typ halva tyget för att barnet ska ha en chans att komma loss...
Användarens profilbild
Av visslan
Auroratiger skrev:Vid närmare eftertanke tror jag faktiskt inte ett omslutet kryss skulle gå upp utan vidare med enkelknut heller. Men tanke på att man brukar få veckla ut typ halva tyget för att barnet ska ha en chans att komma loss...
Ja, de flesta sjaltyger är ju lite sträva så att fibrerna "hakar i varandra". Därför brukar det ju räcka med en enkel knut, om man nu inte ska gå väldigt långa sträckor och barnet rör mycket på sig.

Men visst tillhör det inlärningsprocessen att barnet ramlar ur flera gånger...inte! :Hahaa:
Användarens profilbild
Av Cayenne
Borde man inte kunna anmäla en sådan annons? Det är inte okej att klanka ner på någon annans vara.

En annan syn på saken är att BB ser bärsjalarna som en konkurrent, annars hade de ju inte skrivit så.
visslan skrev:
emelie skrev::Hahaa:

fast jag tror ifs att många avstår sjal just för att de inte litar på att de ska kunna knyta säkert nog. :(
Det är nog för att de tror att man bara virar in barnet lite i sjalen och så "bär" man det. De har förmodligen inte satt sig in i hur en korrekt knytning ser ut.
Jag blev stoppad av en man på ett köpcentrum för några veckor sen när jag gick där med min ene kille i trikåsjal på magen. Han sa mycket vänligt att jag väl borde vara lite mer försiktig med mitt barn för det skulle ju kunna ramla ur. Jag förklarade med ett leende att jag kände mig mer säker på sjalen än på mins egna armar, varpå han uppriktigt förvånat undrade om det verkligen stämde. Jag fick chans att kort förklara hur säkert han satt och mannen såg övertygad ut. Mötte honom en gång till samma dag och då bara log han varmt mot oss. :D

Och det där om att vara mer säker i sjalen än i armarna är dessvärre helt sant för jag tappade faktiskt just samma gosse en gång då han bars i armarna och jag snubblade... Allt gick bra, men detta hade aldrig hänt i en sjal!
Ang knutar som går upp och bebisar som trillar ut, eller inte.
I vintras bylsade jag på mig sonen och vinterjacka, dottern i vagnen och en liten promenad på knappa kilometern till bussen. Halvvägs upplevde jag att han satt sämre, skuffade till honom lite, fortsatte promenaden för jag hade en buss att passa. Framme vid hållplatsen skulle jag rätta till honom och inser då att knuten är upplöst (inte så pass dock att ändran släpade i backen, men bara en tidsfråga om när). Lilleman satt dock trygt (om än inte så avlastande för mig) kvar på min mage. Men med så mycket tyg runt sig skulle han nog inte trillat ur, utan mer segnat ur, och innan nått sånt händer kan man inte missa att ungen är på väg ur.
Juliusdotter skrev:Ang knutar som går upp och bebisar som trillar ut, eller inte.
I vintras bylsade jag på mig sonen och vinterjacka, dottern i vagnen och en liten promenad på knappa kilometern till bussen. Halvvägs upplevde jag att han satt sämre, skuffade till honom lite, fortsatte promenaden för jag hade en buss att passa. Framme vid hållplatsen skulle jag rätta till honom och inser då att knuten är upplöst (inte så pass dock att ändran släpade i backen, men bara en tidsfråga om när). Lilleman satt dock trygt (om än inte så avlastande för mig) kvar på min mage. Men med så mycket tyg runt sig skulle han nog inte trillat ur, utan mer segnat ur, och innan nått sånt händer kan man inte missa att ungen är på väg ur.
Upplever också att sjalarna litter jättebra. Brukar inte knyta dubbelknut när jag bara går omkring här hemma, och har aldrig varit på väg att tappa barnet trots att knten varit lös eller till och med i princip uppknuten. Tycker sjalen sitter bra även när man börjat lossa på den! Som någon skrev så får man ju i princip krångla ur barnet även ur oknuten sjal! :wink:
Användarens profilbild
Av visslan
UWO skrev:Vad trist att skriva ner sjalar så. Lite ruttet av ett så kännt märke att smutskasta faktiskt. Tyckte jag.
Cayenne skrev:Borde man inte kunna anmäla en sådan annons? Det är inte okej att klanka ner på någon annans vara.

En annan syn på saken är att BB ser bärsjalarna som en konkurrent, annars hade de ju inte skrivit så.
Fast det var väl inte BabyBjörn själva som skrivit annonsen? Jag förstod det som att det var en annons på typ Blocket eller liknande. :|
Av Enid
visslan skrev:
emelie skrev:
visslan skrev:
emelie skrev::Hahaa:

fast jag tror ifs att många avstår sjal just för att de inte litar på att de ska kunna knyta säkert nog. :(
Det är nog för att de tror att man bara virar in barnet lite i sjalen och så "bär" man det. De har förmodligen inte satt sig in i hur en korrekt knytning ser ut.
Nä, men det är ju så krångligt... :|
Jo, det är sant. Man måste ju läsa flera poäng på universitet för att ens få lov att ta i en sjal. Sedan väntar många, långa år av träning på en ensam bergstopp i Nepal innan man är mogen för det så kallade omslutna krysset. Det är ju väldigt få som överhuvudtaget kommer fram till det slutliga upphöjda stadiet av att faktiskt bära barnet i sjalen.

:Hahaa:
Sen är det vidare lära i Tibet för att lära sig det avancerade tibetanska avslutet, lite som svart bälte i sjalande 8) :lol:

Tack till er både, Joffsan och sunshine.[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?