Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av sjaltokan
Droppen skrev:
thowida skrev:
Droppen skrev:Boba är något bredare än favoriten Angelpack och i den satt Mio bra! :app:
Efter en långpromenad konstaterar jag att den är grymt skön och huvudstödet är toppenbra, lätt att få på plats!

Vad tycker ni andra som testat?
Boba passade varken mig eller maken men den hade klara fördelar jämfört med sina konkurrenter, med t.ex. bra huvudstöd och rejält avatarbälte.
vad var det som ni tyckte inte funkade?
Den skavde och var obekväm i armhålorna, jag hade gärna sett att den var lika hög i ryggen som AP.

Jag hade nog större förväntningar på den som "storbarnssele" än den kunde leva upp till 8)
thowida skrev:Har du lust att mäta oh snap? Främst bred och längd på ryggpanelen.
Mätte båda så det blir lättare att jämföra. :)

Bredd:
Boba 32,5 cm
Oh Snap 38,5 cm

Höjd:
Boba 35
Oh Snap 41
Av sjaltokan
Droppen skrev:
thowida skrev:Har du lust att mäta oh snap? Främst bred och längd på ryggpanelen.

Bredd:
Boba 32,5 cm
Oh Snap 38,5 cm

Höjd:
Boba 35
Oh Snap 41
Så du menar att jag måste köpa en sådan nu och prova. :siishah: Varför finns det ingen svensk återförsäljare :gaah:
thowida skrev:
Droppen skrev:

Bredd:
Boba 32,5 cm
Oh Snap 38,5 cm

Höjd:
Boba 35
Oh Snap 41
Så du menar att jag måste köpa en sådan nu och prova. :siishah: Varför finns det ingen svensk återförsäljare :gaah:
Ja! :wink:
thowida skrev:Det är fel på babyhawks hemsida och nu ska jag negligera denna tråden tills den faller i glömska så slipper jag köpa och prova :app:
eeeh, lycka till hörru! :Hahaa:
Jag inser att det är lika bra att vänta med att köpa en OhSnap, tills S har blivit lite större... (M vägrar bärdon, tyvärr :roll: ) Och under tiden kan jag ju roa mig med att försöka välja hur den ska se ut. Hur 17 lyckas man ta ett beslut om färg och tyg när det finns hundratals!?!?! (Kanske M skulle gå med på att åka OhSnap om den hade motorcyklar, traktorer eller helikoptrar på... )
Droppen skrev:

Bredd:
Boba 32,5 cm
Oh Snap 38,5 cm

Höjd:
Boba 35
Oh Snap 41
Hm... :hmm:

Jag får Bobas höjd till ca 41 cm på det högsta och 36 cm på det lägsta precis bredvid axelbanden.

Bredden 32,5 längst nertill och 43 cm på det bredaste på mitten där axelbanden fäster på panelen samt högst upp.

Alltså liiite större.... 8)

Huvudstödet är dessutom 33 cm långt och drygt 23 cm bred på det smalaste och 32 cm bred på det bredaste.

Och ja, jag är partisk. Fast jag säljer andra selar med :D
SQ skrev:
Droppen skrev:

Bredd:
Boba 32,5 cm
Oh Snap 38,5 cm

Höjd:
Boba 35
Oh Snap 41
Så Boba ska alltså vara till för större barn? Verkar inte så när jag ser måtten. Manduca är väl minst lika bred? Ja iaf är Ergo det. Och höjden, den blir ju alldeles för låg ju.
Jag tror inte Boba-måtten stämmer. Det stämmer iaf inte med de selar jag har här... 8)
mammagumman skrev:
Droppen skrev:

Bredd:
Boba 32,5 cm
Oh Snap 38,5 cm

Höjd:
Boba 35
Oh Snap 41

Jag får Bobas höjd till ca 41 cm på det högsta och 36 cm på det lägsta precis bredvid axelbanden.

Bredden 32,5 längst nertill och 43 cm på det bredaste på mitten där axelbanden fäster på panelen samt högst upp.

Huvudstödet är dessutom 33 cm långt och drygt 23 cm bred på det smalaste och 32 cm bred på det bredaste.

Men hjälp, ursäkta! :oops: :oops: :oops:
Glömde skriva att jag mätte båda selarnas höjd och bredd utan att räkna med avbärarbältet!

Jag ska mäta igen och återkommer med mer tydlig info!
Droppen skrev:
mammagumman skrev:
Droppen skrev:

Bredd:
Boba 32,5 cm
Oh Snap 38,5 cm

Höjd:
Boba 35
Oh Snap 41

Men hjälp, ursäkta! :oops: :oops: :oops:
Glömde skriva att jag mätte båda selarnas höjd och bredd utan att räkna med avbärarbältet!

Jag ska mäta igen och återkommer med mer tydlig info!
Jag mätte Boban ovan avbärarbältet och ända upp till kanten ovanför fästet för huvudstödet. Midjebältet är 13 cm brett därunder... :tumup:

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?