Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Elflin
Barnläkaren på neonatalen som mötte oss med: "Men så BRA att du fortfarande bär! Det är absolut bäst för barn att bli burna så nära!"
Användarens profilbild
Av emelie
En kvinna kom fram till mig o Oliver (i bebina) i Farsta C och sa "Bra! Så där bär vi hemma i Afrika. Det är bra!"

Sen har det varit några "åh vad mysigt" och "där sitter han bra" också.
Av Lotten
JennyB73 skrev:
sjalgalen skrev:När Daniel var liten träffade jag en finsk man på stan, han var inte helt nykter, men han grät när han såg hur fint D satt under min jacka! Han hade kommit hit som krigsbarn, och sade sig ha saknat sin mamma hela livet, därför tyckte han det var så vackert när min lille pojk fick vara så nära och slippa sitta i vagnen!

Behöver jag säga att jag pratade länge och väl med mannen, vilken historia han hade att berätta! Och så varm jag var i hjärtat när han slutligen klev av bussen som vi åkte med :love:
:heart:
:heart:
Av che82
- Man blir så glad av att se en sån liten på ryggen!

Träffade en tanta i affären idag o ja, hon gjorde mig glad också. Det var inte vad hon sa utan hur :heart:
Användarens profilbild
Av Lindiwe
Vi hade besök av en grupp afrikanska män (Burundi, Kongo mm) på jobbet idag. När jag skulle hem knöt jag upp min snart treåriga dotter på ryggen. Medan jag stod där framåtböjd och med bara halva sjalen knuten fick jag plötsligt höra någon säga "trés bien". Jag vände mig om och där stod hela utbytesgruppen och strålade. En av männen sa sedan till tolken att han var så lycklig över att äntligen ha fått se en svensk kvinna som visste hur ett barn ska tas om hand. :)
Användarens profilbild
Av Catti36
Hm... Jag såg en sådan grupp med afrikanska män i det stora hus där jag jobbar idag...

Jag har fått ganska många kommentarer från just överförfriskade män om att min grabb har det himla bra där på ryggen. sambon hälsar att när han burit kommer det snarare fram unga tjejer...
Användarens profilbild
Av loppatoppa
-Men, det där är väl en underbar börda att bära- fick jag som kommentar av en äldre man i affären i förra veckan :D
Användarens profilbild
Av Anva
loppatoppa skrev:-Men, det där är väl en underbar börda att bära- fick jag som kommentar av en äldre man i affären i förra veckan :D
:heart: Helt rätt.
Användarens profilbild
Av Auroratiger
Den amerikanska (kvinnliga) säkerhetsvakten på Washington Airport - och då gudarna veta att säkerhetsvakter på amerikanska flygplatser inte är att leka med - som utbrast, fritt översatt, "där sitter du så bra på mammas rygg" när jag kom med då tvåårige Dante i mt:n.

Fast den skönaste kommentaren var nog ändå från det kvinnliga fyllot som, när jag bar Dante, då pyttebebis, i sjal på magen, gav mig följande goda råd (tänk grov göteborgska här): "Dô, om du ramlar, tänk på att vrida dig åt sidan så att du inte ramlar rakt på barnet!" 8)
Användarens profilbild
Av Sanna81
"Men vilket välmående!" sa en kvinna en dag när vi var ute på morgonpromenad och Agnes sov i sjalen (och hade för en gångs skull accepterat att ha huvudet instoppat i krysset så att ansiktet stack fram så man såg att det var en sovande bebis där)
Användarens profilbild
Av Elflin
Jag fick en kommentar idag:

Jag gick förbi ett ställe där det brukar sitta en massa alkoholister med Lilla L på ryggen och en av damerna där säger högt till sina kompisar:
"du, där är en som fattat hur man ska göra med sina barn!"
Av MariaKB
Elflin skrev:Jag fick en kommentar idag:

Jag gick förbi ett ställe där det brukar sitta en massa alkoholister med Lilla L på ryggen och en av damerna där säger högt till sina kompisar:
"du, där är en som fattat hur man ska göra med sina barn!"
Hurra för karlar, afrikaner och alkoholister! <3

Själv har jag inte fått några direkta kommentarer... men många kärleksfulla blickar, speciellt från gamla tanter.

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?