- tor apr 08, 2010 17:56
April skrev:Jag föddes med höftledsluxation 1976 och fick ligga på en skena som såg ut som ett stort trä-T. Tyvärr fanns inte van rosen skenan, som finns idag - utan man hade som sagt ett trä-T och på den satt det läderremmar, som spände ut benen. Barnet fick inte lov att tas upp ur sängen och skulle mest bara liggaBlev alldeles rörd av att läsa, så fin historia![]()
![]()
.
Min mamma och pappa var så oerhört frustrerade över detta att de åkte till Lund för att träffa en forskare som forskade om ämnet. Han berättade för mina föräldrar att det just då hade kommit en nyhet - van rosen skenan. Mina föräldrar åkte hem med mig i en ny skena och dagen efter, när min mamma kom hem, stod min pappa (stolt som en tupp) med mig i en MeiTai liknande sele och damsög med mig på magen (i den nya skenan, i vilken man kunde bära sitt barn). Min mamma höll på att sätta hjärtat i halsgropen, men forskaren hade berättat för min pappa att det var ok, att bära i Von rosen skenan.
Så först bar de mig i en MeiTai-liknande sele och efer det i en Haglöfs ryggsäck![]()
Kram