Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Labolina
Astrid bärs mest i selen hemma då den är lätt att ta på snabbt och bra nu när hon kan sitta och är stadig i nacken. När hon var mindre bar jag i trikåsjalen i vaggposition när hon hade ätit och då var det mest för att det var mysigt + att hon somnade och sov skönt i sjalen. I måndags premiärsjalade vi i sittposition, dessutom då en sväng på stan. Mysigt tyckte A och somnade efter en stund. Ammar till sömns då det funkar bäst, ibland blir det lite bärande men då i famnen.
Av corona
När vi städar, lagar mat, bakar, diskar, tvättar, är på promenad, handlar, går till vänner, när barnet ska sova, när vi jobbar på gården...ofta alltså :lol:
Av Alias
Elias - aldrig... utom möjligen på axlarna om det krisar någon gång, han är för tung! :D

Adrian - varje dag! När vi ska lämna storebror på förskolan, på stan, på bussar, i affärer, när man är ute och uträttar ärenden med bilen, när man ska hämta post, när vi är ute och leker med E på gården, inne när A är trött, sjuk, ledsen eller när jag *måste* få något gjort och inte hinner leka... Har en vagn, lyckligtvis köpt billig och begagnad, men den har mest stått och samlat damm - använd kanske fem gånger på ett halvår.
Användarens profilbild
Av ellla
när det behövs! Inte så mycket hemma, då är han mycket på golvet eller i famnen och sover i sängen. Är vi borta bär jag mer, främst ammar jag mer i sjalen borta, och så kan han somna där: vagn används ibland. Typ en gång senaste månaderna :)
Användarens profilbild
Av emelie
Nu för tiden typ aldrig. :(
Jo, i famnen bara. och det gör jag rätt så ofta, flera ggr om dagen.
tex upp o ner för trappan trots att det gått fortare för Oliver att springa där själv. Men vi vill bäras för det är mysigt :loving:

I sjal/sele bar vi tidigare ute istället för vagn väldigt ofta.
Inne framför allt kvällstid när det skulle gnölas och non stop vid sjukdom.

När han var liten liten spädis var det väldigt praktiskt att ha sjal när man var bland folk o inte ville ha någon som promt skulle komma o peta på honom.
Av che82
Jag bär mitt alltid mitt barn ute, nästan hela tiden på jobbet när h*n följer med dit, bär när det ska sovas när vi är borta o såklart ibland här hemma när grodan vill vara nära o kika på tex matlagning el tvätten eller golvmoppning.

Mitt barn är nio månader o bar alltid i sjal när godingen var mindre o nu när h*n blivit tyngre i mt, ibland manduca. Just det, bär ju en del i ringsjal också, typ i affärer eller när det lagas mat.
Av Jinxan
Jag bär oftast på morgonen, då i sele på ryggen, när vi ska med N till skolbussen. Går mycket smidigare än att behöva klä på Z fullt också. Nu senaste dagarna har jag dock klätt på honom, för då har vi passat på att hämta ved direkt efter att vi lämnat N. och Z har fått hjälpa till att putta/dra pulkan med veden :fnissa:

inne bär jag när jag ska skura, eller när jag lagar mat och Z absolut måste vara i famnen, vilket är en hel del just nu.

Ska vi iväg på affärerna så använder jag kundvagn och ringsjal eller sele. Mest promenerar han, eller ja kutar runt som en galning och busar hej vilt :lol: har jag bråttom får han sitta i sjalen och då myser han ner sig ordentligt och vill amma lite oftast :heart: :loving:

Senast idag fick jag en positiv kommentar om vad praktiskt att kunna ha honom på sig när man ska t.ex betala i affären :vågen:
Användarens profilbild
Av argentum
Jag bär mest ute på promenader, istället för att ta vagn.

Ibland bär jag inne också, när jag t ex lagar mat. Men det blir bara korta mysstunder, sen vill hon ner igen och leka.
Användarens profilbild
Av Fine
Det har varierat med barnens ålder. När de var småbäbisar bars de typ jämt. H som är 3 bärs inte så ofta nu, men senast i förgår satt han i manducan på pappans rygg, medan han bakade. G 1.5 bärs varje dag.
Användarens profilbild
Av zero.sara
När J var liten bars hon varje dag speciellt på kvällen när hon inte var nöjd någon annanstans.
Ofta till sömns, på promenader, inne för att kunna göra något annat än sitta med henne i famnen,ute i stallet.

När hon blev större kom hon med sjalen själv när hon ville mysa och så använde vi den på promenader så vi kunde gå i skogen om vi ville det. Ofta var det det snabbaste sättet att söva henne på kvällen :)

Nu blir det mer på hennes önskan (2½ åring) Hon sitter gärna och myser men vill helst inte vara för trött när jag knyter upp henne (då kan man ju ve och fasa somna och missa något :wink: ) Men är hon trött och väl sitter inknuten i sjalen /selen så myser hon ner sig och vilar en stund :heart: Promenader är fortfarande mysigt att åka sjal/sele en bit av men nu vill hon gå själv också :D
Nu bärs det rätt mycket utan bärdon, eftersom hon bara vill ha lite snabbt mys och är bra på att hålla sig fast på ryggen utan bärdon. :tumup:

Här där vi bor är det inte så vanligt att bära lite större barn i bärdon (babybjörn regerar och det bärs oftast inte över 8 månader) så det blir ofta kommentarer från andra föräldrar, mest förvånade : Bär du henne fortfarande så där?
Dagis tycker att våra barn är mer lättburna (mitt och zingos, de går på samma avdelning) för de håller sig fast när de blir upplyfta :)
Användarens profilbild
Av Matildamamma
Jag bär Moa mest ute, när vi är i skogen eller leker i pulkabacken och så. Inne vill hon oftast kravla omkring på golvet, men iblan när hon är trött så.
Av mama-dk
Jeg bærer altid når jeg er ude, og bruger ekstremt sjældent barnevogn. Og i blandt bærer jeg også når jeg er hjemme.
Användarens profilbild
Av Ellinor
Paul bärs när vi är ute, när han är trött men inte somnar vid amning eller när han är uttråkad och gnällig och verkar vara bärsugen. Då kan han sitta på ryggen när man gör annat, typ hushållsarbete. Han bärs också om vi är bland mycket folk och han är lite blyg.
Användarens profilbild
Av Din mamma
När Sigvard var liten bars han på armen (med bröstet i munnen :roll: ) inomhus och i sjal/sele utomhus. Han ville inte åka sjal inomhus om han inte sov. Han kunde dock inte sjalas till sömns, han ammades till sömns och sedan knölade jag i honom i sjalen. Ibland sövdes han på ryggen i sele, men då behövde jag hjälp att få upp honom.

Nu sjalas han till sömns inne ibland, men han vill oftast hellre bli buren i armarna.
Användarens profilbild
Av willywonka
När T var liten så bar jag alltid vid sömn inomhus och ganska ofta ute, alltid när hon var sjuk och ner i tvättstugan. Hon bars till sömn tills hon var 1 1/2, då var jag gravid och slutade pga magen. Då var det helt plötsligt ok att jag bara låg bredvid, så länge hon fick pilla mig i håret :loving:

Lilla A bärs ute när han inte vill åka vagn, eller om T och jag är på en lekplats. Inne bär jag när han inte kan varva ner, eller om vi tvättar eller diskar/lagar mat och han röjer runt för mycket... Han somnar oftast vid bröstet eller om man sjunger för honom, än så länge iaf.

Tack till er både, Joffsan och sunshine.[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?