- ons apr 01, 2009 14:11
PrettyUgly skrev:Jag beställde min femma när jag var mindre än vad jag är idag. Då var jag liksom nu 155 cm lång och då en 42 i klädstorlek. Jag tror att femman kommer passa bra, det var nog mer sagt att man bör tänka på att det inte är färdigknutet man ska mäta. Om man har flera sjalar så blir det lätt att man väljer en annan om de är enklare att knyta med. Så har det i varje fall varit för mig.thanisa skrev:Vad roligt med en scilla, jag hoppas längden blir bra. En sak tycker jag som man ska tänka på när man tänker på sjalarnas längd är att det inte är när den är färdigknuten som det behövs mest. Jag brukar sätta ändan jag inte håller på med mellan benen och de som då är lite kortare har jag märkt att jag inte alls använder så ofta. Jag har en indio med hampa i storlek 5, färdigknuten på ryggen är den jättebra. Jag använder den sällan då den är lite för kort. Jag väljer helt enkelt de andra lite längre sjalarna som ger rejält med ändar när jag håller på att knyta och så tar jag 2 varv runt midjan istället på slutet. Jag har märkt att det passar mig bättre trots att femman är en perfekt längd när den är färdigknuten.Hmm det har jag inte ens tänkt på. Hur stor/liten är du? Fast äsch de blir nog bra ändå. Jag har fått linda två varv runt midjan och jag trivs inte alls med det för att det blir så bylsigt. Tycker det känns lite småköligt t.o.m med min eco-wrap och den är ändå jättesmal.
Mamma till T (flicka) -0202 och F (pojke) -0606