Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Alven
Jag började med sjalar på allvar när min äldsta var 4 månader, och insåg snabbt hur fruktansvärt opraktiskt det var med vagn i nästan alla lägen utom långpromenader på slät mark typ. Och David hatade vagnen, det var ju därför jag började med sjal. När Jag fick Ida var David knappt två år bara, och då fick han åka vagn och så bar jag Ida, ganska snart började jag bära henne på ryggen så fick jag framsidan fri till David. Hon vägrade vagn helt och hållet tills hon var nästan året.

Jag har flera sjalar, och har haft ännu fler :D Minst en av varje sort, lite fler vävda eftersom det är dem jag gillar bäst och vill kunna matcha lite med kläder och så, samt ha minst en i reserv om det händer någon olycka. Och barnens första trikåsjalar kan jag inte med att sälja, så de har en var. Och en sele, det är praktiskt i vissa lägen.
Användarens profilbild
Av emelie
Jag tror att de flesta här har vagn.
Jag tror också att de flesta här har mer än en (eller två) sjalar/bärdon.
Jag tycker vagn är ett bra komplement till sjal/sele.
Användarens profilbild
Av smurfis
Hell Cat skrev:och ingen barnvagn eller? Jag gillar ju faktiskt vagnen också och har bara en endaste sjal. Tror min man skulle tycka jag var tokig om jag köpte fler *S*. Däremot har jag en ERGO-sele som vi kommer använda när A blir större.
Men jag måste nog iofs köpa en sjal till, för den jag har är i tjockt bomullstyg och det är fleece utanpå så den kommer bli för varm framåt sommaren. Jag kan inte sy så det är inget alternativ. Vilken sjal ska man ha som är sval?
Så hur har det gått, har du köpt en sjal till? 8)
Användarens profilbild
Av sarisen
smurfis skrev:
Hell Cat skrev:och ingen barnvagn eller? Jag gillar ju faktiskt vagnen också och har bara en endaste sjal. Tror min man skulle tycka jag var tokig om jag köpte fler *S*. Däremot har jag en ERGO-sele som vi kommer använda när A blir större.
Men jag måste nog iofs köpa en sjal till, för den jag har är i tjockt bomullstyg och det är fleece utanpå så den kommer bli för varm framåt sommaren. Jag kan inte sy så det är inget alternativ. Vilken sjal ska man ha som är sval?
:Hahaa:
Användarens profilbild
Av brisea
Jag tycker också det är dags för en uppdatering av ts sjalstatus :lol: Vad blev det för sjal när mobyn var urväxt? Och vad tyckte din man?
Senast redigerad av brisea den mån jan 16, 2012 15:22, redigerad totalt 1 gånger.
Av Hell Cat
smurfis skrev:
EN i taget iaf 8) :lol:
Användarens profilbild
Av Smyfröken
Vi har en vagn. Började med vagn först innan vi började sjala. Vi kör med både och. Pappa kör nog mest vagn, har inte riktigt fått in han på sjalandet.. (Han känner sig nog lite uttittad i sjal). Han kan sjalar hemma men ute tar han manducan om han inte har vagnen. Fast vagnen är mest med på våra långpromenader här hemma på landet. Ska vi in till stan eller affär blir det alltid sjal eller manducan. Det är ju så smidigt. Och så får vi plats med kassarna i bagageluckan utan vagnen :oops:
Det finns ju några godingar i vår sjalgarderob. Vilka står här nere....
Vagnen är en cresent.
Användarens profilbild
Av kronärtskocka
Har både flera vagnar och flera sjalar/selar/MT :oops:. Men å andra sidan ingen bil, så vi "måste" ha dem för att transportera barn och saker i :tumup: . Ibland används bara bärdon och ibland bara vagn (nu när sonen är två och jag inte längre kan bära pga. graviditeten), innan dess var det barn+bärdon+ ev. vagn beroende på vart vi skulle.
Av mly
mammatillE skrev:
emmy_ackevik skrev:Jag blev lite intresserad av denna tråden, jag har lika många barnvagnar som bärdon 4 av varje..
:shock: :whut:
Jag vet... Men kan ju tillägga att jag bara har köpt två vagnar, resten har vi fått av släkt och bekanta. Har en ligg/sittvagn köpt till A, sedan fick vi en sulky till henne. När I skulle komma köpte vi syskonvagn och så fick vi en sittvagn till av en bekant... Men det är fullt i hallen :oops:
Användarens profilbild
Av jenn79
Jag har många sjalar OCH många vagnar - ändå har vi gjort oss av med en del barnvagnar :hide: :Hahaa:

Vi har 5 vagnar och 10 selar/sjalar :shock: :app:
Användarens profilbild
Av Fluffboll
smurfis skrev:

:rofl:

INNAN jag fattade att det var en gammal tråd!
Användarens profilbild
Av Bebile74
Jag har måååånga sjalar och fyra barnvagner. :lol:
Jag and ände min Ellevill pajande i somras. Det är en bambu sjal.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?