Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Mitt sjalbarn väger ju bara 10 kg än, men jag har tidigare burit tyngre hela dagar, då vi varit ute och vandrat med tung packning (mat, vatten, tält...), och det har inte varit några större problem. Kan man dessutom bytas av med varandra och vila då och då, så jag tror inte att det är några problem. Men det är ju som sagt lite jobbigare att bära tungt om det dessutom är varmt.
Vi har precis kommit hem från Amsterdam, efter 4 dagars-lång resa. Maken fick bära Stora Terroristen (2.5 år, väger också 16 kg) på heltid i Ergon. Det annars hade varit helt omöjligt att ta sig någonstans där. Folk kör som galna och kanalerna saknar grindar! :shock:

Det var tröttsamt, men det gick an.
Foxan skrev:Vi har precis kommit hem från Amsterdam, efter 4 dagars-lång resa. Maken fick bära Stora Terroristen (2.5 år, väger också 16 kg) på heltid i Ergon. Det annars hade varit helt omöjligt att ta sig någonstans där. Folk kör som galna och kanalerna saknar grindar! :shock:

Elin är ungefär lika stor som en medelstor 2,5åring :Hahaa:
Det gick bra alltså.

Vi funderar. Tänk om det inte är väglag för små "paraplyhjul". Då blir det riktigt jobbigt med vagn och mycket lättare med sele. Men om vi inte orkar, alltså orkar som "trivs" med det, så blir det dumt att stå utan.
Kanske kan vi köpa en vagn på plats och satsa på att åka iväg med sele endast?
Tyche skrev: Kanske kan vi köpa en vagn på plats och satsa på att åka iväg med sele endast?
Kan vara en bra idé!
Jag var ju borta med minstingen nästa hela dagar (symposium), och maken har burit Björnen själv. Desvärre, ville han inte sitta på pappas rygg, då stackars pappa fick bära honom på magen hela dagarna. Det kanske blir ännu bättre för er, efter som ni kan avlasta varann?

P.S. Vår 2.5åring är inte direkt någon petite pojke direkt ;)
Inför vår Parisresa i våras funderade vi på samma sätt som ni, fast vårt Pyre vägde 8 kg bara. Det slutade med att vi tog med en paraplyvagn, ett beslut som vi inte ångrade en dag. Även om Paris var superovänligt för barnvagn så var vi glada att den var med. En förutsättning var att den var smidig och lätt att fälla ihop. Det bästa med vagnen var:
-Bra att köra packningen i.
-Pyret kunde ligga där och sova när vi var på restaurang (dagtid eller kvällstid)
-Det var faktiskt omväxling för hennes kropp. Det verkade som om hon tyckte det var skönt.
Jag kommer inte på nåt negativt faktiskt. De stunder vi inte ville ha vagn lämnade vi den bara hemma.
Senast redigerad av smedsboemma den mån nov 24, 2008 18:19, redigerad totalt 1 gånger.
Tyche skrev:
Foxan skrev:Vi har precis kommit hem från Amsterdam, efter 4 dagars-lång resa. Maken fick bära Stora Terroristen (2.5 år, väger också 16 kg) på heltid i Ergon. Det annars hade varit helt omöjligt att ta sig någonstans där. Folk kör som galna och kanalerna saknar grindar! :shock:

Det gick bra alltså.
...
Eller som en liten 3,5-åring... Karin är ungefär 92 lång (och där klår hon väl i alla fall Elin?) och väger ca 15 kg. :D
jag är i och för sig ingen vagnsälskare direkt, men jag skulle nog ändå satsa på en väldigt billig paraplysulky om jag var ni. skönt som variation om inte annat. fast livsviktigt är det ju inte, fick jag välja mellan sele eller vagn och bara ta med det ena så hade det ju blivit sele :wink:
Kaffemoster skrev:
Tyche skrev:

Det gick bra alltså.
...
Eller som en liten 3,5-åring... Karin är ungefär 92 lång (och där klår hon väl i alla fall Elin?) och väger ca 15 kg. :D
Nja, säg inte det :Hahaa: Hon var 91,2 (tror jag 91,x i alla fall) på 18 månaders kontrollen och det var snart 3 månader sedan :wink:
Jag får göra en liten mätning i morgon. (för min skull).
Vi trodde att vi skulle klarar oss med bara en sele när vi åkte ned till Malmö i en vecka i somras.
Det gjorde vi inte. Bärpojken ville helt plötsligt inte bli buren.
Så vi köpte en paraplyvagn från Carena för 399 kr. Och Vilhelm älskar den vagnen. :D
Jag hade ju inte kommit på tanken att ta med en vagn. Men sen har ju jag inte så stora barn heller, men Tova väger ju kanske en 17-18 kg och det är ju inte tyngden utan längden som är det jobbiga där men hon är ju snart 7 år också. Hon bär jag så mycket det behövs 2 timmar går bra i varje fall.
jag insåg igår att Lova väger 17 kg nu, och jag skulle nog blir ganska trött av att bära henne långa stunder! Men då bär jag inte alls längre vilket kanske påverkar hur vältränade bär-muskler man har :lol:
Förhäxat projekt? *klart, med bilder*

Tesla Accessories Store of America Shop aftermarke[…]

Tesla Accessories Store of America Shop aftermarke[…]

Efter att ha läst Kluvens svar så h&ari[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?