Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av skogsväsen
Siania skrev:Alla våra bärdon ligger eller hänger över barnvagnen som står i hallen. Det är det bästa användningsområdet vi har kommit på för vagnen. :lol:
Precis så är det här också. Fast vi har köpt två små förvaringsbänkar som skall vara till sjalarna men de blir inte använda annat än när vi städar o plockar ihop, sedan kryper de upp en o en o lägger sig i vagnen igen.
Av doc
mari_tres skrev:Fläta kan man göra av olika anledningar, vanligaste är nog för att mjuka upp sjalen lite. Man kan även fläta för att det är kul eller för att det är snyggt :wink: eller för att slippa vika dem då de ska förvaras. Jättebra också då man ska ta med sig sjalar, tex på sjalträff, så är de mer samlade än om de skulle vara vikta tex. Tycker jag 8)

Hur flätar man dem? Har aldrig gjort... :oops:
Användarens profilbild
Av mari_tres
doc skrev:
mari_tres skrev:Fläta kan man göra av olika anledningar, vanligaste är nog för att mjuka upp sjalen lite. Man kan även fläta för att det är kul eller för att det är snyggt :wink: eller för att slippa vika dem då de ska förvaras. Jättebra också då man ska ta med sig sjalar, tex på sjalträff, så är de mer samlade än om de skulle vara vikta tex. Tycker jag 8)

Vet att det ska finnas ett flertal trådar om det, men nu hittar jag dem inte... Dumma sökfunktion!
Här är en film iaf: http://www.youtube.com/watch?v=aXdxJ17vgWc
Av doc
mari_tres skrev:
doc skrev:

Vet att det ska finnas ett flertal trådar om det, men nu hittar jag dem inte... Dumma sökfunktion!
tackar,ska testa snart
Av sjaltokan
Jag flätar för att jag tycker det är snyggt och praktiskt, det är liksom bara att ta en sjal i farten om man inte knutit upp lilleman i en när man är på väg ut genom dörren. :D
Användarens profilbild
Av Nira
Har samma lösning som Thowida, alltså ikeakrokar över dörren och flätat. Flätorna främst för att jag tycker att det är snyggt men det är smidigt också när man ska ha sjalar med sig.
Användarens profilbild
Av Maddemoa
Ska ha dem i en låda i byrån i hallen men allt som oftast lyckas jag samla de flesta i bilen. Just nu ligger både granaten, lendan och becon i bilen. Vem vet jag kanske behöver alla tre samtidigt någon gång. :wink:
Av doc
doc skrev:
mari_tres skrev:
doc skrev:

tackar,ska testa snart
det var inte lätt men det gick till slut! :app:
Av Jinxan
doc skrev:
doc skrev:
mari_tres skrev:
doc skrev:

tackar,ska testa snart
:app: :tumup:
Användarens profilbild
Av mari_tres
doc skrev:
Så finns det ju varianter också, ex då man börjar på mitten av sjalen, eller om man gör som en annan galning här inne, flätar ihop alla sjalarna :Hahaa: Kolla här :tumup:
Användarens profilbild
Av emelie
Selarna hänger bland jackorna nere i hallen och ringsjalar/sjalar/MT ligger ihopknölade i två lådor i en sån där smal Malmbyrå.

En ringsjal ligger alltid i bilen. I fall att. :wink:
Av doc
mari_tres skrev:
doc skrev:
Så finns det ju varianter också, ex då man börjar på mitten av sjalen, eller om man gör som en annan galning här inne, flätar ihop alla sjalarna :Hahaa: Kolla här :tumup:
Vilket tråd! Underbart!
Användarens profilbild
Av zingo
Jag sydde en bärpåse som blev aningens för stor, den är perfekt som sjalgömma i hallen hänger på en stor krok! :vågen:
Användarens profilbild
Av Veronica
Förut hade vi dem i nedersta lådan i i en byrå i hallen, men nu har vi flyttat och nämnda byrå bor nu på övervåningen, så nu måste jag fundera ut något annat...

En anledning till att jag flätar är att sjalarna inte trasslar in sig i varandra, dessutom så om man viker, så kan det bli lite mer slitet precis där man brukar vika, det undviker man när man flätar.
Av Jinxan
zingo skrev:Jag sydde en bärpåse som blev aningens för stor, den är perfekt som sjalgömma i hallen hänger på en stor krok! :vågen:
Smart!
(Upptäckte idag att min hemmasydda bärpåse har blivit för stor! :shock: , så då vet jag vad jag kan göra med den)

Jag vet inte om jag kan bidra på någo[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?