Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av mari_tres
lena_l skrev:
thowida skrev: :iagree:

Jag kan locka med både en easy eld och en didymos Martin.. :wink:

Nej, tyst, tyst... Fresta mig inte så! :whut:

Är någon av sjalarna möjligen ca 4,2 långa? :oops:

Martin är däromkring :wink:
Av sjaltokan
lena_l skrev:
thowida skrev: :iagree:

Jag kan locka med både en easy eld och en didymos Martin.. :wink:

Nej, tyst, tyst... Fresta mig inte så! :whut:

Är någon av sjalarna möjligen ca 4,2 långa? :oops:

Ja Martin är 423 cm... 8)
Användarens profilbild
Av Annika E
Jag har bara EN och det känns ju bedrövligt hemskt! Tänk så många fina sjalar som bara ropar och längtar efter att få flytta hem till just mig!!

Om jag hade pengar...dade dade dade dam... :sjal: :sjal: :sjal: :sjal: :sjal: :sjal: :sjal: :sjal: :sjal: :sjal: :sjal: :sjal: :sjal: :sjal: :sjal: :sjal: :sjal: :sjal: :sjal: :sjal: :sjal: :sjal: :sjal: :sjal: :sjal: :sjal: :sjal: :sjal: :sjal: :sjal: :sjal: :sjal: :sjal: :sjal: :sjal: :sjal: :sjal: :sjal: :sjal: :sjal: :sjal: :sjal: :sjal: :sjal: :sjal: :sjal: :sjal:
Användarens profilbild
Av Auroratiger
Det beror också på om mamman och pappan gillar samma typ av bärdon. ;)

Förut bar jag i sjal (först trikå, några försök med ringis, sedan vävd) medan min man bar i Ergon. Sedan köpte jag en MT och vi blev frälsta båda två - men jag kom senare att föredra en annan MT med utbredbara axelband, den han min man aldrig gillat, han älskar Kozyn som är lite smalare i banden.

Nu bär jag mest i ringsjal, och mannen i famnen, eftersom Dante oftast ändå vill enr igen efter en kort stund.

Blir det fler barn blir det ny trikåsjal. Eller två, eftersom småbebisar har en tendens att kräkas och då måste man ju ha något att byta med.

Men rent allmänt skulle nog min drömsjalgarderob för hela småbarnsperioden se ut ungefär så här (anpassad efter mig och min man):
Två trikåsjalar, tunnare eller tjockare beroende på vilken årstid de mest kommer att användas.
En ringsjal.
En MT eller ergonomisk sele (till mannen).
En MT till mig.
En tunn långsjal (gås eller liknande).
En tjockare långsjal, längd ca 4,2 m till ryggknyt (typ en Indio :love: ).
En tjockare långsjal, längd ca 4,7 m till magknyt.
Ev. en sidenringsjal eller finare MT till fest.

Totalt åtta-nio sjalar och selar alltså.
Användarens profilbild
Av Delfinen_78
Tja, när dottern hade magsjuka när hon var ca 1 år gammal och bara ville bli buren hela tiden så var jag glad för att jag hade 2-3 alternativ kvar att ta till även efter det att hon hade kräkts ner 7 bärredskap inom loppet av två timmar :roll: :wink: :lol:
Av Umma
Bär man så mycket att man inte använder barnvagn så tycker jag att man behöver ha minst 2 riktigt bra långa vävda sjalar så man kan byta om den ena behöver tvättas. I början är en trikåsjal bra, jag tycker att en trikåsjal räcker för den torkar relativt fort om man tvättar den, och den har ändå lite begränsad användningstid. Så 3 sjalar borde väl räcka rätt långt egentligen men sedan kanske man vill ha lite variation också vad gäller längd, bredd och material beroende på vilken knytning man vill använda. En kortsjal eller ringsjal kan säkert vara praktisk i vissa lägen och en sele eller MT också...även om jag personligen bara vill ha sjalar just nu... :sjal:
Looma trikåsjal?

Ja, det är troligt att Looma är ett tidi[…]

Jag vet inte om jag kan bidra på något[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?