hcvc skrev:Om man inte vill ruinera sig finns det ju många Tricot-slen på Blocket, och de flesta i stort sett oanvända, till bra pris - så då har man kanske råd att även köpa en begagnad vävd, så kan man prova sig fram när det är dags att byta. Om man inte är väldigt värmeintolerant funkar väl Tricot-slen för de flesta? Eller? Det räcker ju att ha ett tunnt linne under.
Amma en pyttis, som inte kan hålla nacken, i bärdon tycker jag låter svårt? Det står alltid att det är så lämpligt i vagga-knytning, men då har man väl tyg i vägen? Jag började amma i bärdon först när lilla bus var några månader, så jag har ju aldrig testat iofs. Någon som är bra på detta? Det svåra med att amma i trikåsjalen är att man nästan måste ta ur barnet för att slacka ner knytningen. Men å andra sidan är det lättare tycker jag att stoppa ner en nyfödd i en trikå, än att knyta upp den i en vävd.
Jo, det är väl ungefär så jag tänkt.
Alltså köpa en billig trikå, plus en vävd, frågan är ju sen vilka..
Jag har ju som ingen aning om amning i sjal, första tiden kommer jag antagligen inte göra det i sjal, måste väl lära mig och bebisen det först
Men sen, då kan det ju vara skönt att kunna göra det i sjal, kanske om man vill..sitta vid datorn samtigt, eller är på stan, så kan bebisen somna i sjalen kanske?
Fast hur lätt ä det i en vävd tex?
Kanske är det då bättre med en ingsjal?
Alltså ni hör ju hur jag svamlar!
Hur har ni andra gjort med sjalandet i början?