Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

camsch skrev:Men just det där att det var ett FAKTUM att barn inte FÅR bäras för mycket för då vill dom alltid bli burna är det som störde mig mest.
När jag mött sådan inställning har jag ibland tagit upp liknelsen med vatten och törst - Har man fri tillgång till vatten är det väldigt sällan som man känner törst, eftersom man kan släcka törsten precis när man vill! Men finns det inte vatten, blir tanken på att man är törstig något som upptar ens sinne konstant! Och så är det oxå med att bli buren, bara för att barnet har tillgång till "sjalen" är det ju inte så att det konstant vill vara där, men om det aldrig/sällan får vara nära/bli buren kan det bli nått som upptar barnets sinne konstant (sen visar barnet det på olika sätt och det är ju en helt annan disskution)
Det brukar göra de flesta bärmotståndarna väldigt tysta och utan motargument :D
Björklöv skrev:
camsch skrev:Men just det där att det var ett FAKTUM att barn inte FÅR bäras för mycket för då vill dom alltid bli burna är det som störde mig mest.
När jag mött sådan inställning har jag ibland tagit upp liknelsen med vatten och törst - Har man fri tillgång till vatten är det väldigt sällan som man känner törst, eftersom man kan släcka törsten precis när man vill! Men finns det inte vatten, blir tanken på att man är törstig något som upptar ens sinne konstant! Och så är det oxå med att bli buren, bara för att barnet har tillgång till "sjalen" är det ju inte så att det konstant vill vara där, men om det aldrig/sällan får vara nära/bli buren kan det bli nått som upptar barnets sinne konstant (sen visar barnet det på olika sätt och det är ju en helt annan disskution)
Vilken bra liknelse :)
Utan sjal hade jag nog inte överlevt :roll:
Har burit mina 2 första i Babybjörn, resultatet... ont i rygg, axlar och nacke.
Bestämde mig för att prova sjal denna gång. Köpte även en Manduca. Trodde jag skulle gilla selen bättre än sjalen :shock:
Både jag och dottern älskar sjalen, där hon vistas stor del av dygnet :app:
Ska nu gå och hämta min andra sjal. Var ju bara tvungen att ha en till :loving:
En lila randig Girasol :heart: Ser fram emot att få prova den.
Som sagt man har ju händerna fria och kan mycket lättare ägna sig åt de större barnen. Men som sagt första gångs mammor eller de med ett barn har många gånger en massa åsikter. Tyvärr var jag nog lite avigt inställd till sjal innan :oops: men man är ju inte sämre än att man kan ändra sig :vågen:
Björklöv skrev:

Vad klokt att säga det!
Meh. :?

Jag skulle snarare säga att bär man dem för mkt så tröttnar de plötsligt på att bli burna o då FÅR man inte bära alls öht. För barnet.

och studien är vetenskapligt baserad på ett helt barn 8)
Jag känner en som har en 2,5-åring. De bar henne inte så mycket men grannen bar sitt barn väldigt mycket mer (enligt henne jag känner), jag tror det var utan bärhjälpmedel. Nu påstår hon att 2,5-åringen har bättre motorik än grannbarnet som blev buret mycket mer. Grannbarnet är mycket mera vingligt och det just för att det har blivit buret, enligt henne jag känner alltså.

Kanske inte har riktigt med detta att göra men ändå.....
Cillan skrev:Jag känner en som har en 2,5-åring. De bar henne inte så mycket men grannen bar sitt barn väldigt mycket mer (enligt henne jag känner), jag tror det var utan bärhjälpmedel. Nu påstår hon att 2,5-åringen har bättre motorik än grannbarnet som blev buret mycket mer. Grannbarnet är mycket mera vingligt och det just för att det har blivit buret, enligt henne jag känner alltså.

Har svårt att tro att burna barn halkar efter om det gäller den motoriska utvecklingen.
doc skrev:
Cillan skrev:Jag känner en som har en 2,5-åring. De bar henne inte så mycket men grannen bar sitt barn väldigt mycket mer (enligt henne jag känner), jag tror det var utan bärhjälpmedel. Nu påstår hon att 2,5-åringen har bättre motorik än grannbarnet som blev buret mycket mer. Grannbarnet är mycket mera vingligt och det just för att det har blivit buret, enligt henne jag känner alltså.

Har svårt att tro att burna barn halkar efter om det gäller den motoriska utvecklingen.
:hmm: Har för mej att jag läst nånstans att det snarare är tvärtom?

Det handlar väl inte så mycket om barnen blivit burna eller inte, det handlar väl mer om att barn är olika :hmm: Och det finns artiklar som säger motsatsen :)
camsch: Vet hur det är (syftar på första inlägget) Och brukar svara att jag gör på mitt sätt så gör du på ditt så blir det bäst för oss båda. Att jag sen inte riktigt fixar barn som inte blir tröstade är ju en annan sak. Har självsvådligt plockat upp barn på ÖF som gråtit och inte haft mamma i närheten ( och ja barnet kände mig lite och blev lugn när jag lyfte upp honom :wink: ) Gick in med honom till mamman och hon missade att jag hade honom med mig, så hon skulle springa iväg och hämta honom när jag sa att han vaknat och blivit lite ledsen (bebis då ca 4 mån). Fick ropa på henne att jag hade honom med mig :mrgreen:
Looma trikåsjal?

Ja, det är troligt att Looma är ett tidi[…]

Jag vet inte om jag kan bidra på något[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?