Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av cissio
SQ.....du kanske glömde bort mig?
Användarens profilbild
Av Helen
Jag har träffat några synskadade föräldrar. De är ungefär lika olika i sina val av bärdon som alla andra.

De erfarenheter jag har är att de synskadade föräldrar som använder bärdon av något slag tycker det är bra mycket enklare att ta sig fram med käpp eller ledarhund än att använda vagn och det kan jag förstå.

Skillnaden för mig som försäljare har mer varit på vilket sett jag visat knytningar. Hur mycket eller lite föräldrarna kan se, om de vill känna när jag knyter eller om det räcker med att vara nära, ta det sakta, att jag står i rätt ljus eller ser till att använda en sjal som ger stark kontrast mot det jag har på mig eller liknande. Det är bara att anpassa efter behov.

Om du inte själv kan visa föräldrarna hur man knyter och bär så försök leta rätt på någon som är duktig i er närhet som kan hjälpa till. Antingen en som är van att knyta eller någon försäljare som själv burit barn.
Av bubbel
Vad trevligt att här finns fler synskadade föräldrar :D
Håller med övriga om att val av passande bärdom, precis som för alla andra, är väldigt individuellt; jag tror inte att jag hade valt annorlunda om jag sett fullt.
Så länge jag bar på mage bar jag mestadels i mt, nu när jag uteslutande bär på rygg varierar jag mellan sele och sjal, allt efter tycke och smak. Jag har aldrig reflekterat kring att det skulle vara svårare för att jag inte kan kontrollera i spegeln, det alternativet har ju aldrig varit ett alternativ och jag är trygg i att lägga handen över ryggen och känna.
Som andra skrivit är det guld att få klämma och känna när någon visar knytningar. Om de är intresserade, rekomendera dem att gå på en sjalträff eller till en duktig försäljare som kan visa på ett sätt de kan ta till sig. Som helen skrev är det väldigt olika vad som är optimalt, allt efter vilka synrester man har (om man nu har några).
Looma trikåsjal?

Ja, det är troligt att Looma är ett tidi[…]

Jag vet inte om jag kan bidra på något[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?