Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av mammahappy
mari_tres skrev:Vad händer om paketet fastnar i tullen? Får man brev hem och måste betala tullen (och momsen?) innan man får hem paketet? Eller hur går det till? :mitvit:
DEt har varit lite olika för mig.
Någon gång har det kommit en avi från posten att jag har ett paket att hämta ut och att det kostar si och så mycket att hämta ut.
Det blir alltså som postförskott typ. Att man måste betala för att få ut paketet.
Och då är det alltså momsen/tullen och postens avgifter man får betala.

en gång kom min brevbärare och knackade på dörren och sa att hon hade ett paket till mig men jag var tvungen att betala för att få ut det. Så då hade jag kontanter hemma som jag gav till henne och så fick jag mitt paket.
Användarens profilbild
Av mari_tres
mammahappy skrev:
mari_tres skrev:Vad händer om paketet fastnar i tullen? Får man brev hem och måste betala tullen (och momsen?) innan man får hem paketet? Eller hur går det till? :mitvit:
DEt har varit lite olika för mig.
Någon gång har det kommit en avi från posten att jag har ett paket att hämta ut och att det kostar si och så mycket att hämta ut.
Det blir alltså som postförskott typ. Att man måste betala för att få ut paketet.
Och då är det alltså momsen/tullen och postens avgifter man får betala.

en gång kom min brevbärare och knackade på dörren och sa att hon hade ett paket till mig men jag var tvungen att betala för att få ut det. Så då hade jag kontanter hemma som jag gav till henne och så fick jag mitt paket.
Ok, tack för svar :D Väntar också hem paket från "over there"...
Looma trikåsjal?

Ja, det är troligt att Looma är ett tidi[…]

Jag vet inte om jag kan bidra på något[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?