Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Shpongle
Är det där en riktig bebis?! Eller tillhör det din outfit?!"

När jag var utklädd till hippie på halloween och bar august på magen sovandes i sjalen.
Användarens profilbild
Av zink

"Nu bär de ungarna som babianer också!"

sagt av en gothare typ men inte elakt utan mer förvånat och glatt 8)

chily :tumup:
Shpongle skrev:Är det där en riktig bebis?! Eller tillhör det din outfit?!"

När jag var utklädd till hippie på halloween och bar august på magen sovandes i sjalen.
:fnissa:
Av Clee
hörnsten skrev:
Chalottentotten skrev:- Det är som en Babybjörn Deluxe

sagt av bruden på ett bröllop för att förklara min Kleinsmekker för de andra gästerna :shock:
:whut: Vilken förolämpning!
Nae, om hon sagt "det är en hemmasydd Babybjörn" eller något liknande hade det ju varit hemskt men nu är det ju en lyxigare, bättre "Babybjörn" och det är ju rätt träffande tycker jag. :tumup:
Clee skrev:
hörnsten skrev:

sagt av bruden på ett bröllop för att förklara min Kleinsmekker för de andra gästerna :shock:
Nae, om hon sagt "det är en hemmasydd Babybjörn" eller något liknande hade det ju varit hemskt men nu är det ju en lyxigare, bättre "Babybjörn" och det är ju rätt träffande tycker jag. :tumup:
Jag var inte så allvarlig. :wink: I sjalvärlden brukar väl alltid med babybjörn klassas som hemskt. Men i en babybjörn-värld så låter förstås babybjörn deluxe riktigt bra. :)
OT, men varje gång jag ser någon bära i babybjörn (vilket inträffar nästan varje dag i stockholm nu när det är varmt), tycker jag synd om både mamma och barn
Det ser inte ett dugg mysigt ut att hänga i skrevet......
hörnsten skrev:
Clee skrev:
hörnsten skrev:

Jag var inte så allvarlig. :wink: I sjalvärlden brukar väl alltid med babybjörn klassas som hemskt. Men i en babybjörn-värld så låter förstås babybjörn deluxe riktigt bra. :)
Jag fick ju ta det som något bra :lol:
Användarens profilbild
Av Shpongle
Jag blev lite paff igår när vi var i centrum, och en tanta kom fram JÄTTEOROLIG till min make och frågade om verkligen august kunde andas.
Och då låg august och sov på makens rygg i en luftig manduca... Hade han legat och sovit på min rygg instoppad i en sjal hade väl hon fått hjärtsnörp direkt :-)
Användarens profilbild
Av sofin
Ellasario skrev:OT, men varje gång jag ser någon bära i babybjörn (vilket inträffar nästan varje dag i stockholm nu när det är varmt), tycker jag synd om både mamma och barn
Jag med... Stackars små barn som är helt intryckta av det där tjocka nackstödet också. :(

En mamma jag brukar ha sällskap med från dagis har till och med sin 10-månaders i en babybjörn. Och man vill ju inte förolämpa men herrejösses vad det inte måste vara skönt.. så jag pratar glatt om mina sjalar och min superduperfina och alldeles förträffliga Angelpack i hopp om att hon ska bli "omvänd" :D
Av Clee
sofin skrev:
Ellasario skrev:OT, men varje gång jag ser någon bära i babybjörn (vilket inträffar nästan varje dag i stockholm nu när det är varmt), tycker jag synd om både mamma och barn
Jag med... Stackars små barn som är helt intryckta av det där tjocka nackstödet också. :(

En mamma jag brukar ha sällskap med från dagis har till och med sin 10-månaders i en babybjörn. Och man vill ju inte förolämpa men herrejösses vad det inte måste vara skönt.. så jag pratar glatt om mina sjalar och min superduperfina och alldeles förträffliga Angelpack i hopp om att hon ska bli "omvänd" :D
Själv tycker jag synd om folk som gör vad de kan för att ha sina barn nära och bära dem - eftersom det ju är ännu mer synd om barn som får åka i barnvagn - för att de, sannolikt helt ovetande, får sneda blickar av "bättre vetande". Men så tycker jag också att hela den här babybjörnshetsen på SB tycks handla mer om självgott ryggdunkande SB:are emellan än någon genuin medkänsla om BB-förälder och barn.
Användarens profilbild
Av Emma_oh
Clee skrev: Själv tycker jag synd om folk som gör vad de kan för att ha sina barn nära och bära dem - eftersom det ju är ännu mer synd om barn som får åka i barnvagn - för att de, sannolikt helt ovetande, får sneda blickar av "bättre vetande". Men så tycker jag också att hela den här babybjörnshetsen på SB tycks handla mer om självgott ryggdunkande SB:are emellan än någon genuin medkänsla om BB-förälder och barn.
Oj det var ord och inga visor.
Jag tror faktiskt inte att det är det som det handlar om. Jag tror att det är som med tex dieter att det är lätt att bli lite frälst när man hittar något som fungerar och då kan man bli lite "men seeeer ni inte att det här som funkar så bra för mig finns!"
Jag kan erkänna att jag ibland blir besatt av någon sorts sjal/ergonomisk sele-missionär som bara vill springa ikapp BB-mammor och frälsa dem. Jag lyckas ju alltid lägga band på mig men jag tycker ärligt att det ser obekvämt ut för både bärare och barn.
Jag har ju faktiskt själv en BB hemma och jag tyckte att den funkade tills man var tvungen att förstora den ett steg första gången. Nu funkar den fint till min ena katt :fnissa:

För att sammanfatta, jag tror i alla fall själv att det är genuin medkänsla från min sida... men du har absolut en poäng i att de får sitta hos sina föräldrar. :tumsup:
Av MariaKB
Clee skrev:
sofin skrev:

Själv tycker jag synd om folk som gör vad de kan för att ha sina barn nära och bära dem - eftersom det ju är ännu mer synd om barn som får åka i barnvagn - för att de, sannolikt helt ovetande, får sneda blickar av "bättre vetande". Men så tycker jag också att hela den här babybjörnshetsen på SB tycks handla mer om självgott ryggdunkande SB:are emellan än någon genuin medkänsla om BB-förälder och barn.
Nääää. Nu håller jag inte med dig Clee. :wink: Jag har ju testat att bära ungen framåtvänd i en vanlig sjal och höll på att dö av ryggont efter fem sekunder eftersom han hängde utanför kroppen, så jag tänker att det är synd om föräldrarna som inte har hittat ett bättre bärverktyg som håller barnet in mot kroppen. Och så ser man vissa ungar i BB som liksom ligger och hänger med huvudet och inte riktigt verkar klara av att hitta en skön ställning att somna i, det ser bara inte skönt ut alls. Vissa ungar trivs ju i BB dock, och då syns det. Barn i barnvagn tycker jag inte alls synd om, de ser ut att ha det urskönt, helt nergosade i sitt lilla fårskinn.
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 37

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?