Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av sofiaengvall
Hej! :)

Har nyligen köpt en begagnad "bara provad" mobywrap (natur). Det är min första bärsjal.

Är gravid med bf 27/12 (första barnet) så jag tänkte givetvis ta med den till bb! Det börjar bli dags att packa väskan!

Men jag måste ju tvätta den först. Vad gäller? Hur tvättar man en trikåsjal?

På lappen står det "Mashine Wash Cold, Tumble Dry Low, 100% Cotton". Blir den förstörd om man kör den i 30 grader, 40 grader? Hur många varv är "low" egentligen?

Tusen tack! :)
Användarens profilbild
Av bani
"Cold" betyder 30 grader. "Low" är en prick typ. Men de tål 40 grader, t.om. 60 skulle jag tro om den är vit (har inte vågat tvätta min gröna i 60 för jag var rädd att den skulle tappa all färg).
Användarens profilbild
Av Nira
Jag kör min naturfärgade Moby i 40 grader och hängtorkar, funkar utmärkt! :D
Torkar fortare än man tror, fastän den är lååång och ganska tjock... men mysig, används fortfarande här fast lilleman väger över 11 kg :shock:

Och grattis förstås, så roligt och spännande med bebis!
Användarens profilbild
Av sofiaengvall
Tusen tack för svaren! :)

Då blir det 40 grader. Blir den jättesmutsig i framtiden kanske jag vågar mig på 60 grader. Nu behövs det nog inte. :)

Jag kör väl på något lågt varv och sen torkskåpet på 30 grader eller så. Jag tycker det brukar lukta illa om lite större saker om man låter dem lufttorka.

Tack igen! :)
Användarens profilbild
Av bani
Det är för övrigt helt lugnt att torktumla den. I USA utgår man ifrån att kläder torktumlas tycks den, så ingen fara alls.
Användarens profilbild
Av Alven
Jag har tvättat min i 40 grader ganska många gånger (den har använts av minst två barn) och hängt den på en torkställning så här: UUUU (hoppas du fattar det där...) då torkar den snabbt och luktar garanterat inget alls! :D
Användarens profilbild
Av sofiaengvall
Ok, jag har varken torktumlare eller torkställning men jag kan ju hänga den ett tag så luftigt som möjligt i torkskåpet och se om den torkar snabbt nog utan att slå på det.

Tack igen! :)
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?