Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Hej alla sjalexperter!

Jag och några vänner har tänkt skramla ihop till en bärsjal till en god vän till oss som ska föda i januari.

Nu undrar jag vilken typ av sjal ni rekommenderar? Priset spelar ingen roll.

Den blivande modern i fråga är en nästan överdrivet praktiskt lagd person som inte vill ha några svåranvända och onödiga prylar. Dessutom är hon (och hennes man ännu mer) rädda för att stämplas som "hippieföräldrar" - och jag vet att hon aldrig själv skulle köpa en bärsjal.

Vad kan vi ge henne som hon kunde ha glädje och nytta av och som kunde uppmuntra till bärande?

Tusen tack!
Användarens profilbild
Av jag71
ja. en enfärgad diskret trikåsjal?
Användarens profilbild
Av ZaZi
en diskret enfärgad trikå säger jag också. :D

Jag gav en Hug a Bub till en nybliven mamma (som också var lite rädd att stämplas som "hippiemamma" :wink: ), en rosa combo eftersom det är hennes favoritfärg. Och den används faktiskt förvånandvärt frekvent! Nu när barnet börjar bli större är hon intresserad av ergonomisk sele istället, för det skulle nog t o m hennes man våga prova. :D
Lika frälst som jag är blir hon nog aldrig, men till detta barn har hon i alla fall mig veterligen aldrig använt Babybjörnen som hon hade till första barnet. Det är ett gott sjalbetyg - tycker jag. :D
Fridulina skrev:Den blivande modern i fråga är en nästan överdrivet praktiskt lagd person som inte vill ha några svåranvända och onödiga prylar.
Då är ju en bärsjal suveränt, det är ju mycket mer praktiskt att bara stoppa ner bebisen i sjalen under jackan istället för att klä på bebisen vinteroverall och sen stoppa ner den i en vagn som man ska krångla på och av bussar/in och ur bil om man ska på stan och handla etc :wink:

Jag skulle satsa på en trikåsjal till en liten nyföding eftersom det blir mysigast. Den går att ha på sig färdigknuten hela dagen och sen bara lyfta i och ur bebisen. Man brukar ju i varje fall säga att det är lättare att få till bra knytningar med en trikåsjal än med en vävd om man är ovan knytare. Bland trikåsjalarna skulle jag satsa på en stadigare trikåsjal som tex Bali Baby Breeze (säljs bl a av Eden Baby :arrow: ) som har längre användningstid än en del andra trikåsjalar. Även om Bali Baby Breeze är batikade och därmed kanske lite hippievarning så är det ju några som ändå är ganska diskreta som hiruko eller mauri

Ett annat alternativ skulle ju kunna vara en mei tai. Den går att använda från start (bebisen sitter med benen innanför) men också till större barn, men blir ju inte lika mysigt som en trikåsjal i början. En mei tai är ju enklare att knyta än en långsjal. Går ju också att bära på ryggen eller höften med lite längre fram när bebisen blir större
Användarens profilbild
Av Auroratiger
Jag skulle köpa en Sino i någon snygg färg. Sino känns väldigt "svensson" och väldigt långt från någon hippiestämpel (jag har t ex varit på ett Me&I-party där minst tre personer förutom jag själv hade en sino. Jag var nog den som var mest alternativ, och då ska gudarna veta att jag inte är särskilt alternativ - i alla fall inget som syns utanpå, så att säga ;) ).

Dessutom är det en smidig sjal som är lätt att hantera och lära sig knyta. Jo, och köp en färg som även pappan kan tänka sig använda!
Av Gummi
En svart sino!
Användarens profilbild
Av Scharlott
Instämmer med vad som sagts. En trikåsjal i en snygg färg som både mamman och pappan kan ha, t.ex. svart, grå, oliv, marin, brun - finns så mycket snygga neutrala färger. Eller en ergonomisk bärsele med bebisinsats i fall det känns som ett säkrare alternativ 8)
Användarens profilbild
Av emelie
Typ en svart Moby Wrap. 8)
Av Fridulina
Oj, tack för alla kloka och snälla svar!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?