Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Jennski
Hej.

Sålde min supersköna babybundler i somras eftersom jag var helt säker på att jag inte ville ha fler barn förrän Vide var mycket större...
Men sen ändrades det och nu ska vi få en liten i slutet av maj, början av juni.

Och då kan det ju vara ganska varmt redan och en babybundler är ju ganska tjock. Så borde det inte då vara bättre med en tunn vävd sjal som jag har hemma....Eller är en trikåsjal alltid det skönaste för en nyfödd?
Köper inte så många sjalar som andra här på sjalbarn.... :lol:
Användarens profilbild
Av kajsa kavat
Det som är paktiskt med trikå tycker jag är att man slipper hålla på ock knyta om hela tiden.. Och med en pyttis blir det ju mycket ammande-sjalande-ammande :wink: Ännu bättre är det att slippa knyta om när man dessutom har ett syskon som ska kläs på/ha uppmärksamhet. Och klart gosigast är det ju faktiskt med, tycker jag :)
Men visst kan man köra med vävd redan från början, det funkar ju :wink:
Användarens profilbild
Av diddeldi
jag tycker faktiskt att det är mycket enklare och mysigare med trikåsjal till nyfödis. jag har testat vävd med milo men föredrar trikå. men du kan ju välja en av de tunnare varianterna om du vill :D
Av Jennski
Ok, ska köpa en trikå.....Vilken trikå är tunn?
Användarens profilbild
Av diddeldi
Jennski skrev:Ok, ska köpa en trikå.....Vilken trikå är tunn?
sino och bali baby stretch. marimekko ska också vara tunn.
Användarens profilbild
Av Elinea
diddeldi skrev:
Jennski skrev:Ok, ska köpa en trikå.....Vilken trikå är tunn?
sino och bali baby stretch. marimekko ska också vara tunn.
Marimekkon är tunnare än Sinon och dessutom supersnygg
Användarens profilbild
Av Lydia
Första månaden ville jag ha trikå, därefter har vi varvar en del. Men jag skulle inte vilja vara utan trikåsjal till en liten bebis :)
Användarens profilbild
Av Alven
Ida var knappt 2 månader när jag bytte till vävd, gås. Det var mitt i sommaren då...
Användarens profilbild
Av Ingrid
Jag föredrar själv vävd sjal till nyfödd, eftersom det är lättare att amma i den tycker jag, och det är väl ungefär vad jag gjorde hela tiden de första månaderna. Och så tycker jag den avlastar bättre om man ska bära länge i sträck, och det har jag också gjort i början. Annars är det mysigt med trikåsjal för det känns mjukt och fint. Smidigare att ha färdigknuten under jackan om man ska ut tycker jag. Jag skulle säga att det finns nog inget universalsvar på vilket bärdon som är bäst för nyfödda. Det är en smaksak beroende på vem man är, hurdant barn man har och hur man vill använda sjalen, vilket som är bäst.
Användarens profilbild
Av zandrama
Jag använde Gåsen mycket till Svante även när han var pyttis. Eftersom min är skrynklig så drar den ihop sig en del så den blir väldigt smal (runt 50 cm kanske) plus att den är tunn och sval. Storken som jag annars älskar har vi inte börjat komma överens med förrän han var run 5-6 månader. Så visst kan du börja med vävd, men satsa på en smalare variant isåfall, kanske Babydesigns egna bärsjal som bara är 50 cm? Jag testade den på Underbarabarn-mässan och den bara lägger sig runt hela kroppen alldeles själv. Helt underbar! :heart:
Av nanook
Jag har använt vävd till alla mina från att dom kom hem från sjukhuset. Det var ok, då jag hade aldrig haft något annat. Men jag tror att det är mycket enklare att ha en liten i elastisk sjal.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?