Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av soft
Min dotter är drygt fyra månader (5,3 kg, 59 cm lång) och har blivit buren sedan hon föddes i trikåsjal Sino. 2-4 timmar varje dag.

Har burit mest i vagga men nu är hon lite stor så det blir mage mot mage. Fast då har jag fått problem med hennes huvud, det känns som jag måste hålla i det när hon sover. Jag får inte in hennes huvud under sjalkanten (både för att det är trångt och för att hon verkar inte vilja). Så jag håller en hand där hela tiden när vi är ute och går. Lite jobbigt. Tror inte jag bär för högt, för då kan jag förstå att huvudet inte kommer under kanten.
Hur funkar det för er, mage mot mage?

Sen såg jag en bild där benen på barnet var väldigt mycket isär och uppdragna vilket jag tror att de ska vara men jag lyckas inte med det. Jag knyter som man ska (tror jag) men hennes ben vill liksom ändå hänga lite mer nedåt än vad jag tror de ska. Vad göra?

Hmm, har ingen bild på mig och dottern i sjal. Borde fixa det.

Tycker det är urmysigt med sjal och bära fast tycker det är lite jobbigt för ryggen och svårt med kläder på barnet (o bärskydd och regnjacka och kläder på mig). Dotterns tår/fötter blir lite kalla trots ullsockor och leggings över både fot och ben och bärskydd. Insåg att bärskyddet nog inte är tillräckligt för vind och riktig kyla. Får köpa en till....Och tossor som läst att folk har på sina små.

Tacksam för tips!
Användarens profilbild
Av Olamanola
Det är viktigt att du brer ut tyget ordentligt från knäveck till knäveck.
När knytningen är klar brukade jag ta tag i knävecken och lyfta upp dem, lite hoppandes, så att rumpan sjönk och knäna var högre upp i grodställning. (hoppas att du förstår hur jag menar). :)

När min dotter var vaken var hon inte heller förtjust i att ha huvudet innanför sjalkanten, så där har jag inget råd att ge. :)
Användarens profilbild
Av Alven
Jag tror att du kanske ändå bär lite högt... ska försöka fixa en bild på hur haf bar min äldsta när han var i din dotters ålder:

Bild

Där syns inte hur benen är, men jag ska försöka förklara hur jag gör...

När du knytit på dig sjalen och ska sätta i bebis, börja först med ena sjaldelen och bre ut ordentligt, från knäveck till knäveck. Den får gärna korva sig lite vid bebisens knäveck, och vara slätt över rumpan. Gör sedan samma sak med den andra sjaldelen. Innan du drar upp smokingbältet över krysset kan du ta tag i sidorna vid barnets knäveck och dra lite ytterligare rakt ut, så att det mesta av tygen verkligen hamnar vid just knävecken.

För benen är tossor jättebra, men för mina barn har det räckt med grova ullsockar. Jag har haft dem under min jacka helt och hållet och inte använt bärskydd dock, det kanske är annorlunda... David bar jag på magen under en stoor jacka (samma som jag hade som höggravid) och Ida bar jag på ryggen i en suses kinder coat.
Av Pétronille
Det kanske börjar bli dax för vävd sjal? En sådan avlastar ju mycket bättre.
Jag hade jättefina babystövlar i lammskinn till min tjej förra vintern, ska se om jag kan hitta länken igen.
Av Pétronille
texel-sweden sålde dem: http://www.slegh.se/
Jag hade vanthållare till mina för de hade tendens att glida av annars. Men urmysiga och varma var dom!
Av soft
Tack så JÄTTE Mycket för era tips!

Fick till grodställningen mycket bättre. Super. Och på köpet så gick dotterns huvud in under sjalkanten. Kanske hade något samband, jag har inte dragit varje sjaldel knäveck till knäveck. Och kanske en aning för högt.

Ska kolla upp fårskinnsstövlarna.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?