- tor nov 01, 2007 21:39
Jag fick hem min nya fina ergo för en vecka sedan och har väl inte blivit sådär superförälskad, men tänker att det väl ska bli okej. Har dock några funderingar kring bärandet:
- jag märker att jag går litet framåtlutad när jag bär Minstingen på ryggen. Har jag dragit åt fel på något sätt, eller är jag bara ovan?
- innan jag köpte ergon fick jag prova en annan (tack, mamin!) och fick då rådet från flera vana selbärare att bära ganska lågt. Fast när jag tittar på den oerhört
informativa dvd:n (såååååå amerikansk) som medföljde verkar demonstrations-mammorna bära ganska högt. Vad är fördelen/nackdelen med att bära högt/lågt?
Sen kan jag inte riktigt komma ifrån att det känns så mycket mindre nära att bära på ryggen.
Ingen liten hjässa att pussa, ingen ögonkontakt. Jag gick runt ett tag med Minstingen på ryggen i Gallerian häromdagen och det kändes ungefär lika mysigt som när hon ligger i vagnen. Men för henne MÅSTE det väl ändå vara tryggare/mysigare??????
- jag märker att jag går litet framåtlutad när jag bär Minstingen på ryggen. Har jag dragit åt fel på något sätt, eller är jag bara ovan?
- innan jag köpte ergon fick jag prova en annan (tack, mamin!) och fick då rådet från flera vana selbärare att bära ganska lågt. Fast när jag tittar på den oerhört

Sen kan jag inte riktigt komma ifrån att det känns så mycket mindre nära att bära på ryggen.