Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Hej!

Jag behöver någon form av bäranordning för min 15 månader gamla son. Han väger 11 kg.

Jag har försökt surfa runt lite (det är en djungel!) och har sett att många rekommenderar Ergon eller en vävd långsjal. Vad tycker ni om de här alternativen och vad rekommenderar ni?

Jätteviktigt är att selen/sjalen är bekväm och ergonomisk och också funkar för ett lite äldre småbarn. Jag vill väldigt gärna bära min son men blir fort trött och får ont i ryggen...

Tacksam för alla råd!!!
Kram.
Användarens profilbild
Av Sarai
En ergonomisk sele är nog ett bra alternativ. Den går fort att ta på och avlastar bra. En 15 månaders vill nog gärna upp och ner rätt ofta, då kan det vara bökigt att knyta sjal varje gång. (Men det går.. )
Ergo är ett bra alternativ, men det finns fler, t.ex. Beco eller Patapum. Eller kanske en MeiTai? Det är ett mellanting mellan sele eller sjal.
Användarens profilbild
Av elli
De brukar alltid finnas snälla sjalare som gärna visar vad de har, de kan vara skönt att prova lite innan man köper.

Personligen kan jag inte bära i Ergon men i Patapum går de bra, så att prova innan kan vara bra.

Lycka till och hoppas du hittar nåt som passar er :D
Användarens profilbild
Av boosten
Jag vill rekommendera min favorit ergo till er!
Användarens profilbild
Av kajsa kavat
Tror också på en sele för ett såpass stort barn. Annars blir det mycket knyta upp och ner hela tiden :wink:

Vilken sele du ska ha beror lite på hur du är byggd - lång,kort,liten, stor osv..
Allra bäst är om du kan få prova några olika, tex Ergo, Beco och patapum och se vad som funkar bäst för just er!
Användarens profilbild
Av Scharlott
Instämmer - ergonomisk bärsele eller kanske en mei tai. Eftersom det är en smakfråga vilken man tycker är bäst är det allra bäst att prova innan, så kan du köpa det som är bäst just för er :wink:
Av Fridulina
Tack för alla snälla svar!

Lutar just nu mot att köpa en Ergo. Tänkte att jag dessutom kunde försöka sy en Mei Tai... kan det va svårt tro? :)

Trevlig helg till alla!
Användarens profilbild
Av April
Ja, det bästa är om du kan komma på någon träff och få möjlighet att prova en sele.

Min gamla favorit var Ergo - då hade jag dock inte provat BEco (som numera är min STORA favorit) 8) Det hela beror nog på hur man är skapt.

Kram
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?