Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av ylleflickan
Knut är numer dryga 3 månader, och har blivit buren massor från början. Av många anledningar vill jag kunna fortsätta bära i sommar, men det blir så varmt! Han har konstant värmeutslag på magen, och vi blir rätt svettiga...

Jag bär just nu i en tjock Hoppediz, vilket kanske är ett problem? Sinon är svalare, men börjar bli för svajig. Jag köpte en Wompat baby-storlek för att kunna ha i sommar, men den är för stor för oss just nu.

Kan det bli bra av en svalare sjal, eller ska jag satsa på en annan sele och i så fall vilken? Han var 65 cm, vägde 7.5 kg på 3 mån kontrollen, säkert 2 cm till vid det här laget :)
Av Isadora
Mina har varit ungefär i din sons storlek när de kunnat sitta bra i sele utan insatts. Tänk på att välja en sele som inte är för vadderad i ryggen om du ska bära i värmen. Jag tror att det är trevligare i sjal/sele än i vagn om man är bebis. Sele blir förståss svalare för dig, och kanske för bebisen också. Men en sommarsjal är också väldigt skön, och den kanske skyddar lite bättre mot sol. Det finns olika sommarbärskydd att välja bland för att skydda mot sol och insekter. tänk även på att ha minimalt med kläder på bebisen. Ringsjal är också relativt svalt om man trivs att bära så. När min nr 3 var pyttis gick jag dessutom runt med uppfält paraply för att skugga henne extra bra när solen stod som högst.
Användarens profilbild
Av LiselotteM
När jag var på Cypern i stekhetta med då 3,5 månader gamla storasyster bar jag i ringsjal samt i en Calin Bleu Gauze (tunna sjalar) med enkelt kryss på magen. Kan tipsa om det.
Användarens profilbild
Av kristinek
Även mei tai är ett alternativ som jag tycker brukar kännas svalare. Annars gillar jag gauzen skarpt!
Användarens profilbild
Av Ketronya
Vi har burit/bär i Gauze när det är varmt, funkar bra! :)
Av ylleflickan
Tack för alla svar! Jag fick låna en ergo-kopia av en granne, ska testa den. Eventuellt blir det att leta på Säljes efter en sommarsjal också...

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?