Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Abunai
Min kille är 11 veckor gammal och väger nu ca 8,5 kilo, jag oroar mig för att jag inte kommer att orka bära honom när han blir äldre. Som det är nu bär jag honom i trikåsjal men har precis köpt en långsjal, och han bärs ett par timmar om dagen och det funkar ok. Hur länge orkar man bära? Vad gör man om bebisen är för tung..?
Användarens profilbild
Av Eld77
Man tränar upp sig ganska snabbt, och ju bättre man lär sig knytare desto bekvämare blir det att bära även tunga bebisar. Jag skulle vilja påstå att det är längden snarare än vikten som sätter stopp för bekvämt bärande (särskilt på magen). 2,5 år och 15 kg är inga problem på ryggen för mig, och maken som är lång kan även bära på magen utan problem.

Sen är det lättare att bära tyngre bebisar i vävd sjal än trikåsjal också, det blir mycket stadigare.
Användarens profilbild
Av verre
jag håller med... vävd är mer avlastande.. jag bär A ca 10 kg på magen i vävd i 4 timmar sedan måste jag vila lite..
Av Abunai
Åsa med 01 och 06 skrev:Min son blev tung snabbt, men då blir sjalarna snarare en förutsättning än ett hinder. Man orkar inte böra en 10 kg klump på armen särskillt länge, då behöver man något som hjälper till!

Åsa

Nej, precis, så tänker jag också. Men det känns som om han bara kommer att fortsätta bli tyngre, och att när han nått kanske 1-årsdagen är för tung..? Än så länge går det egentligen bra och sjalen är en välsignelse!
Användarens profilbild
Av Lydia
Abunai skrev:
Åsa med 01 och 06 skrev:Min son blev tung snabbt, men då blir sjalarna snarare en förutsättning än ett hinder. Man orkar inte böra en 10 kg klump på armen särskillt länge, då behöver man något som hjälper till!

Åsa

Nej, precis, så tänker jag också. Men det känns som om han bara kommer att fortsätta bli tyngre, och att när han nått kanske 1-årsdagen är för tung..? Än så länge går det egentligen bra och sjalen är en välsignelse!
Fast de flesta bebisar brukar plana ut när de börjar röra på sig lite mer?
Av Abunai
Jo, det är klart att han inte kommer att gå upp så mycket som han har gjort de här första veckorna, vikten har redan planat ut lite grand. Men han blir inte lättare direkt :roll:
Användarens profilbild
Av Kusmi
De går oftast upp mycket i början och så planar det ut när de blir lite större. Det kommer säkert att gå jättebra.
Användarens profilbild
Av MammaTillFelicia
Lydia skrev:
Abunai skrev:

Åsa

Fast de flesta bebisar brukar plana ut när de börjar röra på sig lite mer?
jag tror inte heller att du behöver ora dig, jag hade oxå en liten "tungklump", men sen har hon hållit sig kring 10kg snåret i bra många månader, hon är snart ett och väger knappt 11. förmodligen kommer det bli liknande för dig! och bär man på ryggen i en vävd sjal så är det inga problem!
Användarens profilbild
Av Ludwigsmamma
10 kilo är inga problem alls att bära i vävd långsjal på magen för mig! Det kommer att gå bra!
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
Kan bara instämma i det ni andra redan har sagt - man tränar upp sig rätt fort när man bär regelbundet, och med vävd sjal eller vettig sele blir vikten på barnet inget problem (däremot har storasyster lite väl långa ben för att det ska vara riktigt smidigt att bära numer...) och tillockmed den klenaste lilla ringsjal ger ju bättre avlastning än ingen sjal alls! :wink:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?