Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av SuperNovas pappa
Hej på er. Jag undrar hur många som har råkat ut för att erat barn får feber och iriterande hosta när tänderna börjar titta fram...? Jag har hört om det och nu tror jag att våran lilla har detta. Vad tror ni sant eller falskt.
/Kv
Användarens profilbild
Av Maerion
Det jag har hört, som jag tror på, är att det snarare är tvärt om. Att när barnen är lite sjuka så blir tandköttet mjukare, och då passar tänderna ofta på att komma. Hoppas att er tjej mår bättre snart!
Användarens profilbild
Av miriel
Hej på dig, bror!
hörde ni var eländiga... :ill: har inte själv hört om hosta vid tandankomst, men feber och ibland lös i magen, har jag hört det kan bli.

Hoppas Nova ska bli bättre snart!

KRAM!
Användarens profilbild
Av marlene
Det verkar som att småkrasslighet ofta kommer samtidigt som tänderna, vet att vi diskuterade det i nån annan tråd. Men sjuk blir man av virus och bakterier, inte tänder
Användarens profilbild
Av sanna73
Första tecknet att A har en tand på g är att han blir lös i magen. Sedan har han någon gång fått feber också.
Förklaringen jag fått är att när tänderna kommer är barnet mer infektions känsligt och därför sammanfaller tänder
och sjukdom ofta :ill:
Och då är man väldigt glad att man har lite sjalar att konka runt den lilla sjuklingen i :mrgreen:
Användarens profilbild
Av Ezereht
lite feber och ibland lös i magen. ofta väldigt kinkig och mycket händerna i munnen. Att ge lite flytande alvedon på tandköttet kan hjälpa.

rätta mig om jag har fel, men inflammation kan väl också ge lätt feber? Det blir ju en inflammation i tandköttet när tandens ska fram (men ingen infektion nödvändigtvis av något virus eller bakterie).
Användarens profilbild
Av emelie
Lösa i magen har båda mina barn varit vid tandsprickning.
Viktor fick dessutom ofta feber uppåt 40grader när tänderna kom.
Oliver har inte fått feber i samma utsträckning.
Användarens profilbild
Av sofiutane
Så har vi det just nu. Alicia blev sjuk, alldeles snorig och feber. Då ser vi att nummer 5 och 6 är på väg ut samtidigt. Febern går ner men så kommer det hosta. Nu är hon inte sjuk men supergrinig (tänderna har inte brutit igenom än). Så har det inte varit med de tidigare tänderna och jag hoppas att min glada tjej kommer tillbaka snart :tutte:
Användarens profilbild
Av Skogskajsa
Nemis två första tänder kom utan krångel, nu är vi sjuka och hostiga och 3:e tanden börjar kika fram. Det är nog snarare "tand pga av sjukdom" snarare än "sjukdom pga av tand".
Användarens profilbild
Av McMorrigan
Här har det varit lösa magar och lite lätt feber, och en massa dreggel när det kommit tänder. :D
Nästan vid varje tand!
Användarens profilbild
Av Fenomena
Skogskajsa skrev:Nemis två första tänder kom utan krångel, nu är vi sjuka och hostiga och 3:e tanden börjar kika fram. Det är nog snarare "tand pga av sjukdom" snarare än "sjukdom pga av tand".
Vad intressant att ni skriver det här nu! Jag och gått och funderat på en egen "tand pga sjukdom"-teori. Under vårens förkyldningar fick A sina sju första tänder. Alla kom i par med bara några dagar emellan de två. Den åttonde kom dock inte. Sen blev det försommar-sommar-sensommar ingar förkylningar och inga tänder. Nu på höste har hon blivit fökyld och nu kom tand nr 8, nr 9 och nr 10 är på väg som på beställning.
Användarens profilbild
Av Ludwigsmamma
Ludwig hade feber, snuva och hosta. Plötsligt fanns 3 nya tänder på en gång! Jag tror helt klart det hängde ihop.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?