Idag har lilleman fått åka sino för första gången. Han tyckte det var underbart o sov så gott däri
Tänkte jag skulle uppdatera lite med en liten förlossningsberättelse!
Det var ju morgonen 16/10 som Emil föddes. 3:30 vaknade jag av att jag hade ont i ryggslutet o magen spännde, 2-3 ggr var det så. Jag gick på toa o kissade o la mig sen igen i sängen. 3:49 gick vattnet! Alldeles blött på hela min sida blev det, tur att jag hade plastad frotté under lakanet! Gick på toa igen o ringde mamma med, för hon skulle skjutsa oss in till sjukhuset. Värkarna fortsatte o jag ringde förlossningen. De tyckte vi skulle komma in så mamma kom hit o vi klädde på oss o William fick sitta insvept i en filt i pyjamasen istället för att klä på honom oxå. Klockan 5 var vi inne på förlossningen. Värkarna fortsatte med ca 3-4 minuter mellan precis som i bilen in. 4 cm var jag öppen. Sen gick det undan, kommer inte ihåg allt, o papprena har inte kommit än, men 6:52 föddes Emil! Utan bedövning o utan minsta skråma. Skönt! 4325gram vägde han, 53cm lång o 35cm runt huvudet. 13 dagar övertid, men skönt att han ville titta fram av sig själv. Skulle åkt in på kontroll vid 8 samma dag.
Det är underbart att vara tvåbarnsmor