Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av nano
Jag har en (stor) skrutt på snart 4 månader. Har kommit fram till att jag älskar att bära henne när vi är ute och går men inte så mycket inne (om hon inte är väldigt kinkig vilket inte är så ofta). Sjal har funkat sådär, varken jag eller dottern är jätteförtjusta men en hemsydd sele som jag har fått tag på duger. Men den är inte jättebekväm för mig så nu har jag övertalat maken om att vi ska införskaffa en "riktig".

Jag är helt såld på ergo, den verkar skön, rejäl och med så långa band att även min man som är 187 lång och väger en bra bit över 100 kan bära. Men jag är 156, breda höfter och väldigt smal över axlarna (väger kanske 55?, äger ingen våg :D) tror ni den funkar för mig också? Vill ju helst prova en men bor i Sala (liten stad) och känner ingen här som ägen någon form av ergonomisk sele.... alternativet just nu är att åka till butiken i västerås och prova där vilket vi nog får göra men har sett att den kostar nästan 500kr mer där än på andra ställen på nätet. Och har jag väl provat den och den passar så kan iaf inte mitt samvete åka därifrån och köpa den nån annanstans.
Av mly
Nu har jag inte alls samma kroppsform som du, jag är 173cm lång och väger 49kg just nu, jag hade en beco butterfly 2 först och den hasade bara ner för axlarna, blev jobbigt att gå och putta upp den hela tiden, plus att den skavde en massa på mina rejält utstickande höftben, därför ville jag inte använda den på ryggen. Men så fick jag testa en ergo och blev kär. Midjebältet är mjukt, skaver lite när jag burit länge men inte alls som på becon. Å den hasar inte ner för axlarna.
Vilket borde vara bra för din del. Å det finns en massa band kvar runt midjan när jag har på mig den, räcker säkert 1,5 varv till runt mig. Så längden där borde ju inte vara några problem för dig eller din sambo.

Sen tycker jag att det är bra att köpa begagnat, nu är min ergo ny men det va för att jag ville ha ett visst mönster som kom förra året och alltså inte gick att få tag på begagnat. Men då kan man få tag på en rätt så billig och skulle det visa sig att den inte passar så går det sälja förhoppningsvis helt utan förlust. Ergo är ju en väldigt vanlig sele och det finns ofta ute här men även på blocket.
Av nano
Det låter lovande, kanske ska våga mig på att köpa en begagnad då. Den ser ju mest "rejäl" ut eller hur man säger av de olika och jag vill ju ha den främst när vi är ute och går.

Tack så mycket för svar :)
Av mly
Nackdelen med ergon är väl att den inte är så hög, I va nästan ett år när jag köpte den och den hade gära fått gå upp lite mer på ryggen på henne. Men det finns en förlängning till ponage tror jag som passar ihop med ergon.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?