- tor okt 25, 2007 20:41
Varva ned, varva ned. Ja, min nervositet har varit på högtryck idag, hade ju en informationsvisning om bärandet, dess ergonomi, sjalar och selar. Jag var på Familjecentret. (=ungefär ÖF)
Vad tror ni ovetande personer behöver höra för att få ett sjal/bär intresse?
Informationen och visningen idag gick hyfsat ("trasslade" in oss i mobyn
), ska göra om det på onsdag, samt fråga BVC på tisdag om jag får komma dit också.
En kommentar jag fick idag är att det verkar läskigt med allt tyg, visa knytinstruktioner tyckte de var bra.
Visade Ergo, Moby, ringsjal, och en vävd långsjal och stackars sonen fick hoppa upp och ner i olika knytningar.
Jag är mycket inne på det här med närhet, refererade till Dr Nils Bergman, glömde dock bort att berätta hur myyysigt jag tycker det är med sjal.
Något som jag också tycker är viktigt är ergonomin, refererade till Dr Evelin Kirkilionis (grodposition) samt pepplon.se (utveckling av barnets rygg)
Egentligen skulle jag vilja ha feeedback på dagens pratande, men det blir svårt för er.
Tacksam för om ni kan tipsa mig om något som ni anser kan förvandla en ovetande förälder till en sjalbärare.
Tyck gärna till om bärdonen också, behövs något mer/mindre?
Vad tror ni ovetande personer behöver höra för att få ett sjal/bär intresse?
Informationen och visningen idag gick hyfsat ("trasslade" in oss i mobyn

En kommentar jag fick idag är att det verkar läskigt med allt tyg, visa knytinstruktioner tyckte de var bra.
Visade Ergo, Moby, ringsjal, och en vävd långsjal och stackars sonen fick hoppa upp och ner i olika knytningar.
Jag är mycket inne på det här med närhet, refererade till Dr Nils Bergman, glömde dock bort att berätta hur myyysigt jag tycker det är med sjal.
Något som jag också tycker är viktigt är ergonomin, refererade till Dr Evelin Kirkilionis (grodposition) samt pepplon.se (utveckling av barnets rygg)
Egentligen skulle jag vilja ha feeedback på dagens pratande, men det blir svårt för er.

Tacksam för om ni kan tipsa mig om något som ni anser kan förvandla en ovetande förälder till en sjalbärare.
Tyck gärna till om bärdonen också, behövs något mer/mindre?