Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Tiaramoll
Jag har hittat massor med kommentarer att det är så viktigt att barnen bärs ergonomiskt i grodposition och att deras ryggar inte får rätas ut för tidigt mm.
Men vad är viktigt för er som bär? Viktfördelning? Belastning? Ergonomi? Utseende? m.m. Låt höra!
Användarens profilbild
Av svas
För mig som bär är det viktigt att vikten fördelas över hela min överkropp så att det inte blir så tungt. Är liten och svag... Sedan är det givetvis en stor bonus om sjalen är vacker!
Användarens profilbild
Av mari_tres
Myyys!!

Kanske inte det allra viktigaste, men väääldigt viktigt! :heart:
Av surftrollet
Jag prioriterar olika beroende på situation. Fast jag har bara bärdon som tilltalar mig estetiskt. :)

Om jag inte ska bära så länge är avlastningen sekundär, och enkelheten/snabbheten viktigast. Om jag ska gå långt är avlastningen primär. Om jag ska laga mat är det viktigt att ha ett bärdon där lillen ser vad som händer över min axel. Och om det ska mysas är det långsjal på magen som gäller. :)
Användarens profilbild
Av MammaTillFelicia
avlastningen helt klart. har väldigt lätt för att få ont i axlarna har jag märkt.. sen kommer utseendet på sjalen, inte allt för långt bakom =) vill man vara fin så :P
Av Sia
#1 Praktiskt, man slipper släpa med tunga och skrymmande barnvagnar, killen tröttnar aldrig och blir gnällig när man är på stan, man kommer fram överallt, oavsett om det är trappor, grus, stock och sten, folksamlingar eller trångt mellan hyllorna på butiken. Och man vet precis var han är någonstans, ingen risk att man tappar bort honom.
#2 Avlastningen, barnet ska sitta i sjalen så att han blir så lätt som möjligt att bära.
#3 Myys, sjalen skall vara mjuk och liksom stretcha runt kroppen, man känner värmen och vet precis var hans små fingrar och fötter är någonstans, bonus om man kan pussa på honom under långpromenaden!
#4 Sjalen skall vara vacker och mjuk (se: #3).

:heart: Därför bär jag i sjal! :heart:
Av Tiaramoll
För mig är det viktigt med följande:
*Viktfördelningen ska vara spridd över hela överkroppen
*Bärredskap ska inte skära in någonstans
*Jag får båda mina händer fria
*Skönt å slippa en vagn som ofta är i vägen
*Underbart att ha barnet nära
*Fina färger som livar upp bärandet

Det är härligt när barnets vikt trollas bort och kvar blir allt mys.
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
esarina skrev:Jag prioriterar olika beroende på situation. Fast jag har bara bärdon som tilltalar mig estetiskt. :)
Instämmer... :tumsup:

Nu ikväll när jag skulle stå och diska med en ganska tung nybliven ettåring på ryggen var ex. avlastning och ergonomin väldigt viktig så då fick det bli en välknuten långsjal på ryggen, men när vi skulle ut till lekplatsen härom dagen var det ringsjalen som fick tjänstgöra, aldrig att jag skulle dragit med nära fem meter tyg då... och när vi var ute i helgen, påbylsade med ytterkläder bägge två och lillebror skulle upp och ned några gånger så var selen en perfekt kompromiss mellan smidighet, och avlastning! :D

... och mysigt att bära tycker jag det är oavsett vad jag bär i - för myset står ju barnet för! :loving:
Av Sia
CrazyMagpie skrev: ... och mysigt att bära tycker jag det är oavsett vad jag bär i - för myset står ju barnet för! :loving:
Hi,hi :iagree: så är det ju såklart!!
Användarens profilbild
Av Kattuggla
Jag upptäckte sjalarna när jag behövde ersätta vår lånade Babybjörn så från början var ergonomin det viktigaste. Jag ville kunna bära T långa stunder utan att ryggen tog stryk, men sen insåg jag ju snabbt att sjalandet var minst lika mycket mys. Nu bär vi mest för att kramas och mysa tillsammans :heart:
Användarens profilbild
Av Crappy
Började i sjal-träsket för att det är väldigt praktist, avlastande, skönt och mysigt
Användarens profilbild
Av emelie
Jag valde sjal framför BabyBjörn till andra barnet för att det var bättre för mig o min rygg och för att bärperioden blir längre och för att barnet inte kan bli för tjock för sjalen, utan får alltid plats.

Det ergonomiska för barnet blev jag upplyst om sen när jag redan köpt sjalen. Bra bonus.

jag fortsätter bära så länge som möjligt därför att det är praktiskt och mysigt.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?