Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av asa
Nu har jag sett BabyBjörnss nya bärposition.

Tänk er pyttebebis som har glidit ur ena benhålet och hänger på låret i selens gren. Gråtandes och vilt viftandes, snett och utåtvänd hängandes vid naveln på en mamma som försöker packa varor i kassen på konsum. Han kan inte ha varit gammal. högst 6-7 veckor.

Där borde nog tom bebisen föredra vagnen.
Det var utan tvekan det värsta jag sett i bärväg :shock:

(Skulle jag gått fram och presenterat sjalen och sjalbarn kanske...)
Användarens profilbild
Av bellisbella
nej stackars bebis!
Märker att många har baby björn för att de inte vet om bättre alternativ, men är inte nöjda kommer det fram när man pratar sjal, eller mei tai, eller erognomisk sele. Men jag vet inte, jag skulle nog inte våga gå fram, de kan bli glad över tipset, eller ta illa upp... :roll:
Användarens profilbild
Av Veronikak
Jag tycker att man ofta ser babybjörnanvändare bära väldigt lågt. Varför gör de det, tro? Även med babybjörn borde det vara skönare att bära tajtare mot kroppen? Ännu mer med babybjörn, skulle jag trott, eftersom det är jobbigare än en bra knuten sjal. Men om många bär långt ner så måste det bero på att det känns lika bra som att bära högre upp? Eller har de inte testat sig fram med olika inställningar?

Att bäbisen som du såg satt snett kanske bara var tillfälligt, just för att han hade sig och ville ur och hon ville snabbt bli klar i affären och komma därifrån.
Av eamane
Veronikak skrev:Jag tycker att man ofta ser babybjörnanvändare bära väldigt lågt. Varför gör de det, tro? Även med babybjörn borde det vara skönare att bära tajtare mot kroppen? Ännu mer med babybjörn, skulle jag trott, eftersom det är jobbigare än en bra knuten sjal. Men om många bär långt ner så måste det bero på att det känns lika bra som att bära högre upp? Eller har de inte testat sig fram med olika inställningar?

Att bäbisen som du såg satt snett kanske bara var tillfälligt, just för att han hade sig och ville ur och hon ville snabbt bli klar i affären och komma därifrån.
Har oxå sett detta, att bb-selarna bärs väldigt lågt, undrar varför?
Hoppas på att det bara var en tillfällig position och att mamman tänkte rätta till så snart som möjligt...

Men jag har ju faktiskt gjort just det kom jag på, erbjudit en främmande mamma på stan prova bättre alternativ! Nu bär hon i ergo.... :)
Användarens profilbild
Av MuuM
Ljus i mörkret:

häromdagen kom min granne på besök, med sin lille i Babybjörn. Jag bar i Meitai, dagen till ära. Jag har inte tjatat nåt alls på henne, faktiskt, om sjalar, men hon har ju sett hela vår arsenal.

Så säger hon, till min förvåning: "Ja, min kompis ska ju ha barn snart. Jag ska säga åt henne att inte köpa en sån här. Hon ska köpa sjal istället. Hon kan ju låna min om hon nödvändigtvis vill ha en BB. Och du, förresten, kan man inte sy sjalar själv? Jag skulle vilja ha en såndär långsjal. Och en såndär kortsjal som jag lånade av dig igår."

Jag kopierade massor härifrån och skickade till henne, som älskar att sy. Så jag gissar att hon snart har sjalar, hon med.

Jag som trodde hon var ett hopplöst BB-fall! :-D

/MuuM
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
asa skrev:Tänk er pyttebebis som har glidit ur ena benhålet och hänger på låret i selens gren. Gråtandes och vilt viftandes, snett och utåtvänd hängandes vid naveln på en mamma som försöker packa varor i kassen på konsum. Han kan inte ha varit gammal. högst 6-7 veckor.

...

I ett sånt läge är det nog bättre att erbjuda sig att packa varorna, eller hålla barnet en liten stund... är själv inte så sugen på internet-tips de gånger det är skrik och panik omkring mig... :wink:
Senast redigerad av CrazyMagpie den tis okt 23, 2007 11:27, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av gummy
Veronikak skrev:Jag tycker att man ofta ser babybjörnanvändare bära väldigt lågt. Varför gör de det, tro? Även med babybjörn borde det vara skönare att bära tajtare mot kroppen? Ännu mer med babybjörn, skulle jag trott, eftersom det är jobbigare än en bra knuten sjal. Men om många bär långt ner så måste det bero på att det känns lika bra som att bära högre upp? Eller har de inte testat sig fram med olika inställningar?
jag ser det hela tiden och blir tokig på det :hopmad: jag använde bb till arvid en hel del när han var liten och det är helt klart så att ju längre ner man har dem desto tyngre och obekvämare är det. Gräsligt obekvämt!

sen står det i bruksanvisningen till bb och i alla böcker att man ska ha bebisen så högt att man utan ansträngning kan pussa barnet på pannan men folk fattar verkligen inte utan låter sina bebisar dingla i navelhöjd.

enda undantaget är bb-active. ryggplattan gör att man inte kan ha bebisen så högt uppe
Användarens profilbild
Av Korp
Fast just när jag packar varor har jag nog ganska ofta haft ett skrikande barn i en knytning som inte är så bra sjalreklam. :oops:

Så att bebisen satt illa kanske hon visste om men hon valde att änså försöka ta sig ut så snabbt som möjligt?
Användarens profilbild
Av Eaive1
Tro det eller ej, men ibland bar även jag bb så långt ner, typ vid naveln. Det var som att man kunde kröka bak ryggen och på så sätt få jämvikt, så tyngden hamnade mitt bak på ryggen istället för på axlarna. Vad som var värst vet jag inte. Men först fick man ont i axlarna, sedan hasade man ner den, så fick man ont i ryggen istället :lol: m helt sjukt vad man försökte få till det innan man hittade hit :wink:
Användarens profilbild
Av zero.sara
CrazyMagpie skrev:
asa skrev:Tänk er pyttebebis som har glidit ur ena benhålet och hänger på låret i selens gren. Gråtandes och vilt viftandes, snett och utåtvänd hängandes vid naveln på en mamma som försöker packa varor i kassen på konsum. Han kan inte ha varit gammal. högst 6-7 veckor.

...

I ett sånt läge är det nog bättre att erbjuda sig att packa varorna, eller hålla barnet en liten stund... är själv inte så sugen på internet-tips de gånger det är skrik och panik omkring mig... :wink:
:iagree: Tar hellre emot hjälp med packning så jag kan lugna bebis än råd om hur jag kan bära och vilket internet forum jag kan/borde besöka. Min dotter brukar bli panik hungrig precis i kassan när jag ska betala och det är lång kö efter.... Men när man hjälpt till och bebis har lugnat sig kan man ju föra bärandet på tal :) (OT: tack den som hittade på shop express! Det underlättar verkligen vardags handlingen för en trebarns mamma, är så skönt att packa klart i affären bara betala och sedan ut i bilen istället för att +plocka ner allt i vagnen + plocka upp allt på bandet+för att sedan plocka ner allt i vagnen igen)
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?