Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

:hmm: Sambon lyckas inte bli kompis med någon av våra selar, han får ont i "ryggraden" i mitten på ryggen (blir alltså så spänd i musklerna att dom spänner på ryggraden)
Inte kan det väl vara så det ska vara även om man är otränad?
Jag är världssämst på att se detaljer, jag ser bara helheten och den ser inte riktigt klok ut, särskilt med Ergon :hmm:
Becon (butterfly II) kan han ha på ryggen, men får ont dagen efter..
Hur ska en sele sitta på en kraftig, inte så lång karl? Väldigt V-forman överkropp, spännet mellan axelbanden får vara på nästan yttersta..
Barnet väger ca 10kg och ska i mitt tycke vara en lätt match för nån som kan bära en 50" TV på egen hand :hmm:
Jag gillar ju att ha selen över höftbenen, men det verkar inte riktigt funka likadant :P
Bära i sele är inte så noga för honom, så nåt större intresse av att delta i projekt att hitta sele, skulle jag tippa på är rätt liten sannolikhet att det kommer att hända, därav tråden..
Jag vill alltså gärna veta vilken höjd på kroppen midjebältet troligast är bekväm, samma med remmen mellan axelbanden?
Finns det nån sele som känns som den borde passa?
Andra funderingar på vad som kan tänkas vara fel?
Hjälp! :)
Undrar om det är en vanesak bara, så blev det för mig i början. Jag får ont på samma sätt när jag syr eller kör bil långt. Men jag bar ju Linus tills han var 3½ och det kändes aldrig så annat än just från början när han var ett par månader.
Jag tänker att a) han överkompenserar sin hållning och går inte normalt eller b) spännet under armen som reglerar hur hårt barnet sitter mot bäraren är inte tillräckligt tajt.

Det kan också vara så att en sele med korsade axelband är bättre, lättare att ha en bra hållning då och inget problem med bröstspänne på fel ställe.
Har han spänt åt ordentligt? När han bär, känner han att han måste böja sig bakåt eller framåt (beroende på vart barnet sitter)? Kanske formulerar mig konstigt, men när jag bär T i selen på magen så känner jag att jag går lite bakåtlutad om T inte sitter tillräckligt nära mig. Då känns det genast bättre om jag drar åt lite.
:hmm: :)
Men nog borde höftbältet sitta över höften för att det ska ge mest avlastning... På alla personer. (Inte att man inte får ha det högre, men då ger det ju inte lika bra avlastning alltså...)

Har du någon bild kanske det syns tydligt där vad som inte stämmer...
Känner igen mig lite i det där. Jag går nog o spänner mig el dyl när jag bär i sele, med sjal el Mei Tai blir det helt annorlunda, de blir mer "ett" med kroppen. Men det går säkert att vänja sig. Han får prova att sätta barnet på olika sätt (högre, lägre, tajtare, lösare) sant försöka slappna av.
leaves skrev:Men nog borde höftbältet sitta över höften för att det ska ge mest avlastning... På alla personer. (Inte att man inte får ha det högre, men då ger det ju inte lika bra avlastning alltså...)

Har du någon bild kanske det syns tydligt där vad som inte stämmer...
Jag skulle säga att det är olika, ergon har jag midjebältet i midjan och boban har jag det på höfterna för det är bäst så på respektive sele...

En annan sak är att jag får ont i nacke och axlar av att bära baraxlad men har jag bara en sjal eller en täckande tröja så får jag inte ont, jag spänner mig helt enkelt när det drar om axlarna... Så jag tror att föregående talare är något på spåren närde säger att han antagligen spänner sig och därför får ont. Jag har en svag rygg och har inte upplevt sån värk trots att jag bara bär mina barn
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?