Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Mikaela skrev:För mig skulle det bero mycket på hur mycket packning i övrigt du ska ha med dig. När jag åkte från gbg till gotland själv med en 8-månaders var det ovärderligt med vagn. Inte i första hand för barnet, utan för packningen. Tyckte det var skönt att slippa bära den stora tunga väskan, särskilt vid på och av på tåget. Sen måste jag säga att jag tycker det är skönt att inte behöva vara sovstation 100% av sovtiden, att hon kan sova en stund i vagnen.

Därmot, om jag skulle åka bara över dagen med mer eller mindre bara handbagage, då skulle jag hoppa vagnen, om du tror att du orkar.
:iagree: åkte från Kalmar till Sthlm med lovis ganska nyss, och var glad att jag hade vagnen med.
moggleif skrev:Med vagn åker du ju gratis på bussar. Är väl enda fördelen.

Ot:
på liseberg skulle jag aldrig ta vagn. Kommer inte fram och någon måste vakta den hela tiden. Minskar också massa onödig packning som körs runt bara för att man,har vagn.
Vi är ju lite wild and crazy, så vi lämnar vagnen om vi behöver, för att åka allihopa etc. tar bara värdesaker med. Vi har ingen flaschig vagn heller. Vagn är super som avlastning för allt :tumup:
Plinga skrev:

Ot:
på liseberg skulle jag aldrig ta vagn. Kommer inte fram och någon måste vakta den hela tiden. Minskar också massa onödig packning som körs runt bara för att man,har vagn.
Vi är ju lite wild and crazy, så vi lämnar vagnen om vi behöver, för att åka allihopa etc. tar bara värdesaker med. Vi har ingen flaschig vagn heller. Vagn är super som avlastning för allt :tumup:
Ska leta upp er vagn och hänga en plastpåse på den som hälsning... :D
moggleif skrev:
Plinga skrev:

Ot:
Ska leta upp er vagn och hänga en plastpåse på den som hälsning... :D
Tyvärr är ju barnen för stora, så vi får snällt släpa på alla våra saker nuförtiden... :lol:
sus skrev:Hur har du tänkt när ni är på Grönalund? Ska du inte åka någonting med din 4-åring? För mig skulle det underlätta om jag kunde sätta min bebis i en vagn för att kunna åka nyckelpigorna med min 4-åring.
Sen håller jag med om att vagn är guld värd när man är på Grönalund. Om det är ostadigt väder till exempel och ni har extratröjor och regnjackor med er, vad gör du av dom om du inte har vagn. Jag har altid haft vagn med mig på grönan sen jag fick barn. Förra året var min yngsta 5 år, men jag tyckte ändå det var värt att släpa med den.
Jag går på Grönan utan vagn med min femåring. Nu har vi iofs haft tur med vädret, och jag är en lat person som inte planerar och packar så mycket (och vi bor 30 minuters promenad från Grönan), men vi har inte haft mycket till packning med oss.
Men allt är lättare med bara ett barn. Mycket mindre grejer att hålla reda på.
Så, hur gick det då?

Jodå, vi kom iväg utan vagnen. Packade lätt, ett ombyte var till mig och storkille och två ombyten till lilltjejen. Tygisar, tandborstar och that's it. Packade blöjor för dagen+ombyte till lillan i en tygkasse som vi hade med oss under dagen på Grönan och det gick superfint. Inte en endaste gång saknade jag vagnen, men däremot vet jag inte hur många gånger jag sa och tänkte: guuuuud vad skönt att jag inte tog vagnen med mig ;)
saferide skrev:Så, hur gick det då?

Jodå, vi kom iväg utan vagnen. Packade lätt, ett ombyte var till mig och storkille och två ombyten till lilltjejen. Tygisar, tandborstar och that's it. Packade blöjor för dagen+ombyte till lillan i en tygkasse som vi hade med oss under dagen på Grönan och det gick superfint. Inte en endaste gång saknade jag vagnen, men däremot vet jag inte hur många gånger jag sa och tänkte: guuuuud vad skönt att jag inte tog vagnen med mig ;)
:tumup: Så är det för mig också, jag tänker ofta på hur skönt det är att slippa vagn. :)

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?