Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Jag har ju fortfarande foglossning sen graviditeten. Nu har jag burit i sele mer än vanligt i några dagar och jag får för mig att jag har mer ont i fogarna av det. Kan det stämma? Någon annan som upplever det? Jag grunnar på om sjal är bättre ur foglossningsperspektiv eftersom det inte lägger lika stor tyngd direkt på höfterna.
Användarens profilbild
Av Sarai
Jag gick med kvarstående foglossning i fem år (och tre graviditeter). Jag tyckte också att vävd sjal fungerade bäst, och kände också stor skillnad om jag hade slarvat med knytningen. I början brukade jag göra en enkel knut (halv dubbelknut) i ryggen och sedan dra åt ordentligt kring höfterna innan jag knöt sjalen fram så att den delvis fungerade som ett foglossningsbälte. Jag tror att sjalen gör att tyngden fördelas på så mycket som möjligt av kroppen.
Om jag använde sele ville jag ha höftbältet långt ner på höften, så att det kommer på fogarna.

Det suger, men det bästa sättet att undvika att få mer ont om man vet att man kommer att bära mycket är faktiskt att ta fram det gamla foglossningsbältet. Jag gjorde det när jag skulle vara borta hemmifrån hela dagen på rekommendation av min sjukgymnast. Hon menade att överbelastning bara gör att smärtan kvarstår lite till.

OT: riktigt bra blev jag först när jag hittade en bra kiropraktor som kunde åtgärda en snedställning i bäckenet jag tror jag haft sedan tidigt i första graviditeten.
Tack Sarai! Ja det verkar verkligen som om det blir värre av sele. Får nog prioritera Mt och sjal när det går.

Foglossningsbälte känns urtrist :roll: men jag tror du har rätt.

Jag har tänkt att jag ska ta tag i det här med fogarna. Kanske skulle våga mig iväg till en naprapat eller kiropraktor med tanke på vad du skriver (och flera andra här på sb).
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?