Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Jag vet faktiskt inte vad jag ska ha på Saga när jag bär henne på ryggen utanpå min egna kläder. Jag har ingen bärjacka ännu för ryggbärning, men har beställt en.

P.OP vindoverall var ju hittills superbra, men känns nu för kall. Och inte kan man väl ha hur mycket som helst under den, den har ju så trånga ärmar?? Jag tror hon har frusit en del i sin PO.P overall, för hon har varit ledsen när hon suttit på min rygg den senaste tiden några gånger, när jag inte fattade hur kallt det var.

Har en begagnad Reima overall, men den är ju dundervarm, hon får ju panik innan vi kommit ut. Jag tycker att den funkar ju i vagnen, när jag kan ha den neddragen innan vi kommit iväg. Men på ryggen känns den för varm i halvkallt väder.

Vad ska jag göra? Finns det halvvarma overaller?? Är det nu man ska ha sin fleeceoverall som jag inte har? Har ni på de där Molnoverallerna som jag skrattade åt? :roll: :oops: Eller är även en fleeceoverall för kall?

Jag växlar ibland en del med att hon sitter i vagnen och att jag bär henne. Det är lite besvärligt det där med klädseln tycker jag.

Vill inte köpa Minimundus ulloverall heller, fastän den är ganska smidig och varm. Den blir ju så ful, ifall hon vill leka på marken.
Användarens profilbild
Av Eld77
Har du möjlighet att sätta på henne ett extra lager under vindoverallen? Jag håller med om att det är svårt med kläder och ryggbärning, jag bar nästan bara på magen ett tag när Sara var knappa året, innan jag hade sytt mig ett bärskydd.
Användarens profilbild
Av Isanna
Det är ju jättesvårt det där, men ett extra lager under Po.p overallen skulle jag nog ha tagit. Huvudsaken hon är varm om ben och fötter och armar som sticker ut. Resten av kroppen värms ju en hel del av sjalen och dig. Fötterna var jag alltid oroligast för näs Isa var minde.
Användarens profilbild
Av Helena
Jag testade med en ullkofta under PO.P vindoverallen och med ullpantalonger ovanpå strumpbyxorna. Det gick faktiskt bra. Men nu var det ju plötsligt inte så kallt längre, fast väldigt blåsigt.

Det kämpigaste är ju att få på henne allt, hon är ju inte precis i en tålmodig ålder. :D
Användarens profilbild
Av Diesel
Har du provat ull-underkläder från topp till tå? Ull gör ju att kroppen bättre kan reglera värmen eftersom det för bort fukten från kroppen och samtidigt innehåller luft som värmer, och då känns man lagom varm hela tiden tycker jag. :wink:
Användarens profilbild
Av Pruttisens mamma
Bärjacka eller bärskydd kanske? Jag bär oftast på magen med uppknäppt jacka och bärskydd över barnet. Beror ju lite på hur tungt det blir. Men det går ju att ha på ryggen med om än lite mer trixande för att knyta på bärskyddet.
Användarens profilbild
Av svas
Och jag tycker det är svårt vad JAG ska ha på mig. Förra veckan försökte jag bära i sjal på ryggen när jag hade på mig min Haglöfs-täckjacka. Men jackan var så himla glidig så sjalen hasade ner från mina (iofs ostbågeformade :oops: ) axlar hela tiden.
Användarens profilbild
Av SannaM
Vet inte om det är till ngn större hjälp men jag har helt enkelt tagit en sliten oversize fleecetröja och klippt hål för Vs huvud i ryggen och likadant med en gammal jacka (fast då behövde jag zigzaga också) Funkar utmärkt men ser ju lite kul ut om man inte bär :roll: !

Sanna
Användarens profilbild
Av Helena
Diesel skrev:Har du provat ull-underkläder från topp till tå? Ull gör ju att kroppen bättre kan reglera värmen eftersom det för bort fukten från kroppen och samtidigt innehåller luft som värmer, och då känns man lagom varm hela tiden tycker jag. :wink:
Ja, vi har mest ull på henne, men bara en ulltröja och ullstrumpbyxor under PO.P vindoverallen när det känns jätte kallt, det tycker jag blir för lite.
Användarens profilbild
Av Scharlott
Helena skrev:
Diesel skrev:Har du provat ull-underkläder från topp till tå? Ull gör ju att kroppen bättre kan reglera värmen eftersom det för bort fukten från kroppen och samtidigt innehåller luft som värmer, och då känns man lagom varm hela tiden tycker jag. :wink:
Ja, vi har mest ull på henne, men bara en ulltröja och ullstrumpbyxor under PO.P vindoverallen när det känns jätte kallt, det tycker jag blir för lite.
Är det riktigt kallt kan du komplettera med fleecekläder ovanpå ullkläderna under overallen och om det krävs även ett bärskydd. Dessutom se till att hon är rejält varm om händer, fötter och huvud - mycket värme som kan försvinna där :wink:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?