Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Faegis
Vi har ett barn som är snart 4 månader och som gillar att bäras, framför allt på kvällen då han blir tröttsur och ute, då han inte gillar vagnen så särskilt. Jag har en beco, en trikåsjal, en ringsjal och en mei tai, som alla fungerar bra i olika situationer.
Min man var skeptisk till bärandet först, men nu har han sett att det faktiskt funkar och att vår son gillar det. Då är problemet att det inte funkar för honom. Han har provat alla mina bärdon, men sonen bara skriker och är missnöjd. Hans mamma har kunnat bära barnet i becon flera gånger utan problem, men för min man går det bara inte.
Han är övertygad om att det är för att han inte har bröst, så det inte känns mjukt och välbekant för barnet. Kan det vara så? Min man tror det kommer gå bättre när vi kan bära på ryggen, där avsaknaden av bröst är ömsesidig. Kan vi göra det redan nu?
Eller har någon något annat tips för hur vi ska få det att fungera?
Av tjoffsann
Har väl egentligen inget svar på frågan om brösten, men våran lilla (5 månader) har inget emot att åka hos pappa. Men det har hon gjort ända sen hon var nyfödd så hon är ju van att åka både med och utan bröst... Sonen kanske vänjer sig om ni övar och börjar i stunder då han verkligen vill vara nära? Våran bebis vill alltid sova hos oss tex...

Sen om att bära på rygg så tror jag det hänger mest på när man själv kände sig redo :roll: Fast de förstås, jag tycker det verkar meckigt att hålla koll på huvudet om bebisen inte är stadig i nacken...
Och våran dotter sover bättre på ryggen än fram på mig, om det är för lutningen eller för att det inte luktar mat eller nåt annat vet jag inte... och pappa har inte vågat bära på ryggen än...
Användarens profilbild
Av millla
Min minsta har vägrat låta sig bäras på mage av pappan, men det går bra om han bär på ryggen. Kanske din teori stämmer på henne.
Användarens profilbild
Av LiselotteM
Så där var det lite grann för oss några gånger i början. Min kille trodde också att det var avsaknaden av bröst som var problemet. Har pappan gått raska mysiga långpromenader med trikåsjalen? Det funkade för oss. Det älskade Lillan och sov så gott på pappas bröst. På det viset vande hos sig snabbt vid oss båda, tror jag. Jag fick också hjälpa pojkvännen att dra åt sjalen ordentligt, för jag tror att han inte knöt tillräckligt hårt ibland. När vi knöt lagom hårt somnade Lillan med en gång.

Överhuvudtaget har vår lilla dotter aldrig velat att man är stilla när hon är i sjalen. Man måste röra på sig, annars blir hon missnöjd. Många promenader har det blivit (och lika många tupplurar).
Av Sofie
På ryggen kan man bära från födseln med rätt knytning. Absolut från 4mån :tumup:

Här är det inget problem för pappan att bära fram dock. Han har har bebisar på bröstkorgen i soffan för långa tupplurar också. Han är inte den magra typen, det kanske gör skillnad?
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?