- fre okt 12, 2007 08:39
Igår hade vi soppmiddag på dagis och döm om min förvåning när två stycken sjalar dök upp! Vi har ett litet föräldrakoop med kanske 15 familjer och vi känner varandra rätt bra. En av mammorna har jag visat både sjalar och tygblöjor för, men jag har inte fått några frågor sedan bäbis tittade ut. Så jag tänkte att det inte blev något. Men igår dök hon upp i en perfekt knuten Stork (Anna tror jag? Kan inte storkar...)! Hennes kompis hade precis lärt henne knyta - är det någon här inne som känner igen sig?
Sedan var det en av de nya mammorna med en sjal som jag knappt såg för barnet satt i en babybjörn knytning frammåt och med string i grenen
Usch vad svårt det är att veta hur mycket man skall lägga sig i. Det såg inte skönt ut för vare sig mamma eller barn. Den andra mamman sade att hennes kompis berättat att det var bra för barnet att sitta med knäna högre än rumpan, så det slapp jag säga
Jag lovade dock att stoppa en av mina överblivna knytanvisningar i deras postfack, jag tror inte hon fått någon med sjalen.
Jag som aldrig aldrig någonsin ser sjalar och så bara dyker det upp två stycken sådär. På vårat dagis!!
Sedan var det en av de nya mammorna med en sjal som jag knappt såg för barnet satt i en babybjörn knytning frammåt och med string i grenen

Jag som aldrig aldrig någonsin ser sjalar och så bara dyker det upp två stycken sådär. På vårat dagis!!
Maria, två pojkar födda 03 och 05 
~ Don't be shy come closer ~

~ Don't be shy come closer ~