Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av T0va
Jag köpte en ergobaby preformance i torsdags, prövade den i butiken och säljaren hjälpte mig och det kändes bra, testade sen på kvällen på ica och det var ok men kändes lite sne när jag gick men jag tänkte att det nog var för att jag var ovan med selen och sonen kanske satt snett.

Nu provade jag igen hemma med sonen men det kändes fortfarande skevt på något sätt, axelremmarna kändes inte jämna hur jag än drog åt. Nu när jag kollar närmare och lägger axelremmarna mot varandra så är ena knappfästet längre ner än andra, sömmen där de 2 färgerna möts är inte heller lika högt upp och ser likadan ut.

När jag lägger dem mot varandra med utsidan innåt så syns tydligt att knapparna är på olika ställe, det skiljer ca 1-1.5cm lite beroende på hur mycket man drar. Även sömmen är så. Själva remmarna verkar vara lika långa jag ritade av de var för sig och mätte sen, var lättare än att mäta de mot varandra.

Ska det vara så eller har jag fått en felsydd? Säljaren sa att han hade frågat de som tar in selarna här och de hade sagt att de aldrig fått en reklamation. Är det nu så att min är skev så vill jag ju inte ha det så, har jag betalat 1200kr så ska den ju vara rättsydd. Ska leta rätt på måttbandet sen och mäta också.

Någon som kan kolla sin eller vet hur det ska vara? Känns jättetråkigt om den är felaktig, köpte i grannstaden och jag har inte bil nu på ett tag så då blir det buss och tåg för att byta.

BildClick for large view - Uploaded with Skitch

Här ligger remmarna med utsidan emot varandra och det syns tydligt att ena färgen är längre ner än andra.
Det ser ju inte helt OK ut. Ring säljaren och fråga om det går att lösa med att de skickar en ny sele åt dig och skickar med en retursedel så du slipper åka land och rike runt för att reklamera.
Tackar, det känns inte kul med en som ser skev ut också, syns ordentligt om man har på sig den att den inte är symetrisk. Säljaren är borta hela veckan, är från en liten enmansbutik men jag har mailat och hoppas han kollar mailen även när butiken är stängd, så det går att lösa. Har jag tur så är han där på lördag för då ska jag till grannstaden med lånad bil i annat ärende, så jag kan svänga förbi.

Så typiskt bara att det händer mig, vet inte om jag dras åt måndagsexemplar, vi köpte ny bilbarnstol åt sonen veckan före jul och den upptäckte jag var trasig nu när vi skulle hem... andra bilstolen på raken som har tillverkningsfel, som tur var så gick det att laga direkt. Lite trött på sånt här nu.
Var iväg förra lördagen till affären och visade och han tyckte inte heller det såg ok ut så de skulle skicka en ny sele från imoprtören till mig, den kom idag men när jag kollar den så är det EXAKT samma fel.

Har inte provat med sonen än men jag har mätt från där axelbandet börjar ner till där bröstbandet går upp och det diffar 1cm, skittriskt. Jag vill verkligen inte ha en sele som känns skev och där bröstbandet inte går att ha lika högt upp, för allt ser skevt ut också, i alla fall på den förra selen. Ska testa med sonen i, men är alla sådana?

Jag googlade och hittade endel bilder på preformance där man ser axelbanden och deras selar sitter rakt, de har en bild där man ser banden utan att någon sitter i och det ser också rätt ut.

Har jag maximal otur eller vad är det som händer? Vi har ingen annan butik som säljer i närheten och jag vågar inte beställa på nätet om det är såhär med fler selar. Sonen som verkligen älskar att åka på ryggen nu och försöker klättra upp på mig när jag sitter i soffan och när vi är ute så står han och drar i mig och vill upp, 1 vecka utan sele var inte kul hur ska det bli nu.
Fick nu svar från leverantören "det finns alltid mindre avvikelser i produktionen - en del måste korrigeras medan en del är så pass små att det inte har påverkan på bärselens funktion eller känslan när du bär ditt barn.

Efter att jag skickade dig bärselen (sista exemplaret vi hade kvar på lager, denna färg har nu utgått) har jag pratat med ERGObaby och de anser att denna typ av fel faller inom den senare kategorien av produktionsfel. Med andra ord, det är olyckligt att det finns en avvikelse på mönsterpassningen men detta påverkar inte komforten av bärselen och därmed faller det inte inom ramen för en giltig reklamation. "

Vad tycker ni om det, jag är skitförbannad och vill lämna tillbaka selen, orsaken till att jag såg att den var felsydd var för att när jag provade den hemma så fick jag den inte till att sitta bra, den kändes skev och att knapparna för huvudstödet sitter olika högt upp och framförallt att bröstbandet inte går lika högt upp/långt ner bägge sidor är ett problem. 14kg barn i en sele som inte är symetrisk med axelbanden känns.

Jag har hört att ergo ska vara så bra och midjedelen är kanon och avlastar men när axelbanden svänger in på olika ställen under armhålan så nej det blir inte bra. Skitsele jag känner visst att det påverkar känslan när jag bär.

Så ledsen nu och när jag tog fram selen så ville sonen åka direkt, han älskar verkligen åka rygg men nu står vi utan sele. 1200spänn åt skogen.
fjällrävsmamma skrev:va! Vi har en ergo organic, och har haft en "vanlig" ergo. Bästa selen jag burit i! Så mycket skönare än manducan och becon. Kan du lämna tillbaka den och få pengarna?
Vet inte, väntar på svar men har inte fått tag på honom via telefon så nu har jag mailat. Har inte vägarna förbi heller, ev. i nästa vecka. Men vi ska åka bort jag och sonen på mässa och då skulle det vara kanon att ha en sele, för att slippa släpa vagnen bland allt folk så kan han få åka rygg när han blir trött.

Så jag håller tummarna för att jag antingen kan byta färg eller få pengar tillbaka.

Tycker den känns vettig ändå, patapum som vi använder nu som extra är inte alls lika bra, men funkar till och från soprummet.
Nu har jag äntligen fått det löst, fast inte så man ska göra. Butiken där jag köpte den hörde inte av sig, jag har ringt och även mailat men inte fått svar så nu hade jag tur att en kompis, kompis har egen butik och säljer ergo, så jag fick byta ut min reklamerade sele mot en hon hade i lager som var rättsydd så ska hon reklamera den till ergo istället. Hon tyckte så synd om mig.

Var stor skillnad på den nya och den jag hade fått, nu såg det inte ut som en fulkopia utan den är symetrisk, bra vaddering som är tjock och den sitter kanon. Jag tog fram den när vi kom hem och sonen klättrade upp på min rygg direkt och sa "hoppla". Känns kanon även om butiken som vägrar hjälpa mig där jag köpte den får pengarna för en affär de misskött.

Så nu ska jag sälja patapumen och köra med ergon som sitter mycket bättre på mig :D
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?