Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Squig
Hej!
Jag har just insett att en sjal vore en bra investering då vi bara har en bb-sele som tar kål på min rygg och nacke om jag bär våran dotter i den.

Jag är helt grön på sjalar och skulle verkligen behöva lite råd om vad jag skulle kunna börja med för typ och vart jag får tag i en.

Jag har kollat på långsjal (diagonalvävd) och tycker att det vore något. Min dotter är 3 månader och väger 7.2 kg. Jag vill kunna bära henne både längre sträckor, men även om man bara ska göra ett kort ärende.

Har även förstått att man kan sy själv, men det får bli lite längre fram i så fall...

Kan någon hjälpa mig i sjal-djungeln?[/b]
Användarens profilbild
Av MammaTillFelicia
en vävd långsjal tycker jag borde passa er! jag bytte från trikå till vävd när lillan vägde ca 7kg så trikån kan du nog hoppa. det finns ju olika knytningar som går olika fort, så en långsjal kan passa de flesta tillfällen.
Sen vilket märke du väljer spelar nog mindre roll. jag har en storchenwiege som jag tycker är super, och en easycare som jag tycker är finast, men inte avlastar riktigt lika rba, då den är tunnare. sen finns ju även didymos, hoppediz, bb-slen m.fl.
lycka till!
Användarens profilbild
Av Squig
Hur lång ska den vara då? De finns väl i olika längder?
Användarens profilbild
Av MammaTillFelicia
Squig skrev:Hur lång ska den vara då? De finns väl i olika längder?
jo precis, men det beror lite på hur du ser ut. de flesta klarar sig på en 4,6/4,7(beroende på märke) annars finns det de som är 51/5,2 med som definitivt räcker! sen finns det ännu kortare kring 4,2m som jag tror de föesta klarar sig med (jag har en sån) men då får man knyta knuten i ryggen eller sidan när man knyter omslutet på magen. så det är en smakfråga, enklast är ju att gå på sjalträff och testa sig fram!
Användarens profilbild
Av Scharlott
Mitt råd är också att gå på sjalträff om du har möjlighet till det. Då kan du prova lite olika sjalsorter och längder och även få hjälp med knytningarna. Sedan kan du välja den bärsjal som är bäst just för er 8) Har du inte möjlighet att gå på sjalträff är ett annat tips att kolla efter en bärsjalsambassadör när där du bor.

Tillägg...
Välj gärna en bärsjal i en färg du tycker om :wink:

Lycka till i valet av bärsjal! :D
Användarens profilbild
Av Squig
Tack för all hjälp - nu börjar jag "hänga med".

Har även hittat sjalträff!

Blir nog en långsjal i alla fall! :D
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?