Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Faegis
Jag kan ju berätta hur det gått, nu när barnet kommit och hunnit bli fem veckor (ifall någon annan funderar på samma sak och läser tråden):
Vi köpte en vagn (råkade skriva "varg" först. Så går det när man lyssnar för mycket på Ring P1 :wink: ) innan han kom, på BF-dagen. Det blev en jättefin Brio från Blocket, billig och brun och superbra. Däremot hann jag inte köpa någon sjal, jag var lite för handikappad i slutet av graviditeten för att ta mig till Eden Baby i Mölndal så vi tänkte vänta med det till efteråt.
När sonen var någon vecka provade vi vår Beco, men han kändes alldeles för liten och pyttig för att sitta bra i den. Vagnen funkade bra, men jag vågade inte gå ut ensam med den eftersom barnet inte alltid trivdes i den, och jag om han började skrika skulle vilja ta upp honom i famnen och då bli stående fastfrusen med skrikande barn och ingen hand ledig till vagnen. Jag kunde inte köpa en sjal eftersom min pappa ville köpa något i present till oss som vi verkligen ville ha, och jag sagt att en sjal vore perfekt utan att tänka på att han inte skulle komma och hälsa på och ge oss sjalen förrän nu i februari.
Förutom det här var jag lite allmänt nervös för att gå ut (han var ju så pytteliten, och ute är det så stort och kallt och halkigt och läskigt!), så de första veckorna var jag lite låst hemma, men efter att pojken vuxit i Becon (när han var tre-fyra veckor) och jag börjat bli modigare så kan jag röra mig utomhus igen.

Barnvagnen känns trots allt ändå som ett bra köp, eftersom den är jättebra när jag och min man är ute tillsammans och då kan turas om med den. Men jag önskar att jag kommit mig för att köpa en sjal också i god tid.
Av tjoffsann
Grattis till sonen :blomster: :blomster:
Det verkar ju som att i gjorde rätt val för er när ni skaffade vagn, svårt att veta i förväg men det går ju som tur är att testa lite vad som passar. Hoppas ni får en sjal till lillen snart med, för det tror jag absolut att ni behöver :rodna:

Vi gjorde lite tvärtom, skaffade sjal (flera stycken :roll: och fler lär det bli... ) innan lillan kom och avvaktade med vagn för att se om vi kände att det behövdes en. Nu är lillan snart 12 veckor och det funkar toppen med sjalar och sele :tumup: Har inte saknat vagn alls. Men sambon har förvarnat om att han nog vill ha en när lillan blir tyngre och han ska va föräldraledig, för han får lite ont i ryggen när han har burit länge. Men då blir det nog en cykelvagn/barnvagn. Då kan man cykla med den med och så slipper man ta t-bana/buss överallt, vagn på kollektivtrafiken tycker jag verkar jobbigt :hide:
Användarens profilbild
Av LiselotteM
Jag var långt före födseln av mitt barn inne på att jag ville bära i sjal. Och jag trodde att jag nog skulle klara mig utan vagn. Men mamma, väninnorna och alla andra insisterade på att jag behövde barnvagn OCKSÅ. Det slutade med att mamma köpte en vagn för nästan femtusen spänn till mig. Otroligt snällt av henne. Men jag får ibland lite dåligt samvete, för den dyra fina vagnen från mamma är använd kanske 20-30 gånger totalt...och står mest och dammar nu när Lillan är 10 månader. Enda gångerna nuförtiden som vi använder vagnen är när vi är bortbjudna och Lillan måste somna utanför hemmet. Då funkar vagnen någotsånär för henne att somna i. Hon kan då också bli hemforslad utan att behöva väckas ur sin slummer (vi har inte bil utan åker kommunalt). Kan tilläggas att vi väldigt sällan är borta hemifrån på kvällstid. Det har bara hänt en handfull gånger hittills. Vi föredrar att låta Lillan få somna och sova hemma. Vi bjuder hem folk på kvällarna istället för att vara hemifrån, eller så jag ut och min pojkvän stannar hemma eller vice versa.
Vad gäller att gå och handla tycker jag att vagnen, även om den är smal och smidig, bara är i vägen. Jag har en jättebra mataffär nära mig där gångarna mellan hyllorna är otroligt trånga. Såväl pensionärer med rullatorer som mammor och pappor med barnvagnar fastnar ofta i gångarna och ingen annan kommer förbi. Perfekt med sjalen där. Jag packar matvarorna i ryggsäcken (där jag också har blöjor och annat nödvändigt) samt i kassar som jag bär i händerna. Tack och lov är det bara några minuters promenad från affären till hemmet.
På buss och tunnelbana här i centrala Stockholm känns sjalen också som en betydligt smidigare lösning än en vagn. Att åka gratis på bussen är inte värt omaket...och definitivt inte i rusningstid!
Av lillaida
ser att du redan har fått många bra svar men här klarar vi oss utan vagn. hade i början men eftersom inte F ville vara i den och jag egentligen bara tyckte den krånglade till allting började vi med sjal och sele och i dagsläget kan jag säga att självklart klarar man sig utan vagn om man vill. Den enda gången ag tyckte vagnen var riktigt bra att ha var när jag skulle gå hem till min syrra som bor i andra delen av byn med tre proppfulla kassar kläder (fast det bästa var nog att vagnen blev kvar där och används flitigt till hennes son haha)
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?