Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Tiaramoll
Funderar lite på vilken kroppslängd, storlek, vilken sjal längd och vilken knytning som hör ihop?
Alltså hur långa är ni, vilken storlek har ni, er sjallängd och vilken knytning använder ni? Har ni olika sjallängd för olika knytningar?
Är nyfiken i allmänhet (med tanke på http://www.sjalbarn.se/data/forum/viewtopic.php?t=68997 ) , fast även till mig själv.
Jag är 165 cm lång, har normalt storlek 38, känner för att knyta i dubbelt omsultet kryss eller omslutet ryggkrys. Inget jag göra nu pga graviditet visserligen, men i vår kanske :babysits:
Hur ser det ut för er?
Vad kan ni rekommendera mig? Fast en tibetansk ryggsäck kankse fungerar nu, hur mycket tyg kan det gå åt till en sådan? Är det någon annan knytning som skonar magen?
Användarens profilbild
Av The_Fairy
Puffar lite, är oxå intresserad av att veta! :)
Användarens profilbild
Av MammaTillFelicia
Jag är 178lång och 38 i kläder och den sjal jag använder nu ska vara 4,2 men är mer 4,2-4,5 och den räcker till allt! knyter jag omslutet på magen knyter jag i ryggen eller sidan, så sjalen räcker inte runt, men dte behövs ju inte tycker jag.
till omslutet på ryggen räckte 4,1 bra till mig, och tibetanen funkade ju oxå då.
så 4,2 räcker säkert till dig, annars är ju 4,6 en bra "bas"längd!
Av Sia
Jag är stl 38-40, 161cm och bär mest omslutet ryggkryss med min 4.6m stork, och då räcker ändarna till att knyta fast ett flexikoppel i också. :wink:
Användarens profilbild
Av vovvemor
Jag är 162 cm, strl 34/36 och jag bär gärna i min 5,2-meterssjal både på ryggen och magen. Tycker det är skönast och enklast och dessutom tycker jag hemskt illa om att knyta i ändarna utan vill ha lite svans över. 4,6/4,7 räcker till allt för mig annars.
Användarens profilbild
Av vovvemor
vovvemor skrev:Jag är 162 cm, strl 34/36 och jag bär gärna i min 5,2-meterssjal både på ryggen och magen. Tycker det är skönast och enklast och dessutom tycker jag hemskt illa om att knyta i ändarna utan vill ha lite svans över. 4,6/4,7 räcker till allt för mig annars.
Tillägger: bär helst omslutet både på rygg och mage. Ska jag ha en snabb ryggsäck på ryggen bara så tar jag fyrameterssjalen.
Användarens profilbild
Av Kaja
Jag tycker att största skillnaden är om man gillar svansar eller inte. Själv är jag allergisk mot svansar på knytningar och stoppar in i stället för att knyta. Då räcker 3,7 till tibetan, men ska man ha knut på så får man gå upp till 4,2.

Samma med x-omslut. Det GÅR att klara sig på 4,7 om man inte vill ha jättsvansar utan bara klara av en dubbelknut. Men, om man tycker att det är fint med svansar som hänger ner på låren så behöver man gå upp en längd.

Jag är 1,73 och drar storlek 40.

//Kaja
Användarens profilbild
Av kajsa kavat
Jag är 168 cm och har strl 36. Jag bär just nu i omslutet på magen. Allra bäst tycker jag om att kunna knyta på magen och då behöver jag 4,6-4,7 m för att kunna knyta ordentligt. Det kan gå med en sjal med sneda ändar som är kortare, men då blir det på det yttersta. Har jag knuten på ryggen räcker 4,1-4,4 absolut, likaså till ryggknytningar.
Användarens profilbild
Av Gullan
Jag är 161,5 cm över havet och knyter mest med 4,6 meter Hoppediz :) Då kan jag knyta det mesta även om jag är lite "vadderad" ännu ;) Jag har sådär strl 40 på överkroppen.
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
Är sissådär 182cm lång och rätt smal och ja, officielt så är mina två långsjalar olika långa (4,2 & 4,7) men i praktiken är de näst intill lika långa - så näe, jag har inte olika längd till olika knytningar! :D

Gillar mina 4m+ sjalar - lagomt långa för att räcka till alla knytningar, men samtidigt lagomt korta för att inte kännas bökiga vid enklare knytningar! 8)
Användarens profilbild
Av annalys
Det är ju rätt mycket en smaksak, och så beror det på vilka knytningar man vill ha.

Jag hade ett tag en Didymos stl 6 (har jag för mig, minns inte vilken längd det var) men då fick jag knyta X-omslut i ryggen, och jag föredrar att knyta på magen. Jag är stl 38, 170cm, sådär 60kg.

Köpte sedan en 5,2 m Easycare, som jag gillar längden på. Men eftersom den har raka ändar och hela mäts, behöver den ju vara längre än sådana med sneda ändar.

En Hoppediz 3,6 m funkar för mig bra för ryggknyt, och för höftkryss. En 4,1 m Hoppediz funkar bra sedan bebisen blev större, och jag körde mer med X-kryss och inte med X-omslut.

För länge sedan visade Bissa bilder på fyra olika knytningar med Hoppediz 3,6 har jag för mig, kanonbra, men jag kan tyvärr inte hitta det.
Användarens profilbild
Av Annika80
Hej, jag är 170cm lång och drar 34-36 i storlek, dottern är 1,5 år (för storleken på barnet spelar ju in lite grann åtminstonde skillnaden nyfödd/1-2 åring

Med en 4,1:a kan jag göra omslutet, men då får jag knyta med ändarna, med en 4,6:a så har jag en liten svans och den längden tycker jag är den optimala för mig.

This summer is really exciting. World of Warcraft:[…]

When I saw the World of Warcraft: Mists of Pandari[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?