Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Kassiopeja
Hej! Jag är ny här och har en liten fråga. Ni som använder sjal, vad tycker ni är fördelarna med det jämfört med sele? Vi använde en mobywrap till min son när han var nyfödd, men kanske fick vi inte kläm på det för vi tyckte det var lite krångligt att knyta. Efter några månader gick vi därför över till sele. Nu använder vi både sele och en sk babasling som jag tror är typ som en ringsjal. Idag är han drygt fem månader. Skulle va kul att veta från er som använder sjal mest, om ni tycker det är bättre och varför? Kanske är det något jag missat?
Av Sofie
Har bara provat tre olika selar. Men jag tycker inte det har gått att få till lika bekvämt som en bra knytning m en kvalitetssjal!
Så jäkla skönt :tumup:
Av sjaltokan
När man väl fått till knytningen med sjalen är den så enormt mycket skönare än en sele. Men det kräver övning och tålamod :lol:
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
thowida skrev:När man väl fått till knytningen med sjalen är den så enormt mycket skönare än en sele. Men det kräver övning och tålamod :lol:
:iagree:
...och ganska snart så tycker jag att det går lika fort och smidigt att knyta en sjal som att få på en sele. :D

Har en förkyld bäbis sovande på ryggen just nu. Satte först upp honom i selen men bytte snabbt till sjal när jag insåg att jag nog kommer att få bära länge och mycket idag, just för komfortens skull.
Användarens profilbild
Av Helma
Väävd sjal är outstanding tycker ja vad det gäller avlastning och komfort. Det är mycket tyg i början innan man får till det, men det krävs inte så mycket övning för att få till det.
Av astekl07
Jag knyter oftast ett dubbelt kryss hemma och sen kan jag ha det på mig om vi åker bil någonstans. Går nog snabbare att lasta bebisen i en färdigknuten sjal jämfört med att ta på sig en sele.
Användarens profilbild
Av HPe
Har en sele (manduca) som jag anser mej inte kunna leva utan, men drömmer ändå då och då om en vävd fin sjal...
Tror inte det hade varit likadant åt andra hållet. :wink:
Av Kassiopeja
Nu har Thowida varit hemma hos mig och visat sjalar för mig och två andra noviser. Skön avlastning och inte så svårt som jag trodde! Tack Thowida för att du tog dig tid! :D

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?