Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Lilla A
Hej!

Är ute efter något praktiskt att stoppa min lilla skrik-kille i när jag lämnar storebror på dagis eller handlar tex. Alltså ska det gå snabbt att ta upp den lille ur vagnen o stoppa i honom i sjal/sele där han sitter bra medan jag koncentrerar mig på storebror.

Hade en Moby Wrap åt storebror, men har, tyvärr, inte skaffat nån ny trikåsjal. Har en Manduca, men tycker den är för dryg att få i honom i, han är så liten, när man inte ska bära så länge. Ringsjal o vävda sjalar har jag också, men han känns så liten o lealös att knyta så hårt..

Finns det nåt som passar vår situation tror ni? Tipsa gärna! Tack!
Användarens profilbild
Av camsch
Om du har en ringsjal, har du provat bära japanskt?
Det använde jag rätt tidigt och funkade då bättre än vanlig ringsjalsbärning.

Det andra jag använde tidigt var Mei Tai, där jag hade den färdigknuten på mig. Om hon ville upp, så knöt jag axelbanden längst ut, stoppade i henne uppifrån och drog åt igen. Det tyckte jag var snabbt och smidigt, plus att hon satt bra i den.
Av Lilla A
Han är 2 månader nu, men liten, dryga 4 kilo o 55 cm lång. Har funderat på MeiTai, och nej har inte testat japanskt. Gillar inte min ringsjal, hade en sån mjuk o go, men valde att spara den nyaste, skulle jag aldrig ha gjort :wink:
Av astekl07
Går det inte att knyta en vävd bra? Om du inte vill knyta in honom utan stoppa i honom efteråt kan du ju testa med dubbelt x och stötta med handen?
Av Jos
En trikåsjal som du har färdigknuten på dig? Eftersom killen är liten tar del väl ändå ett tag innan han blir för tung för trikå. Kanske kan du hitta en billig begagnad, eller låna en?
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
astekl07 skrev:Går det inte att knyta en vävd bra? Om du inte vill knyta in honom utan stoppa i honom efteråt kan du ju testa med dubbelt x och stötta med handen?
:iagree: Den knytningen är ju smidig att ha på sig färdigknuten också så man slipper det momentet när man ska sätta i barnet.

Annars så får du väl försöka mjuka upp ringsjalen så mycket det nu går, och ja - japanskt tycker jag har varit bäst med en liten ostadig bäbis (och med en ålande tvååring i hal vinteroverall också :wink: )
Av Lilla A
Tack för svar!
Ska prova japanskt, ev byta min Ringo mot nån gammal mjuk, hade en regnbåge eller norrsken som var supermjuk. Kanske prova Mei Tai eller köpa en trikå igen... Har även funderat på en beco, men om jag tycker Manducan är krånglig med babyinsatsen är det väl samma med becon? Gemini kanske då? Men vill egentlgen ha en Angelpack när han växt till sig lite..
De e mycke nu :wink: ...
Användarens profilbild
Av UWO
Jos skrev:En trikåsjal som du har färdigknuten på dig? Eftersom killen är liten tar del väl ändå ett tag innan han blir för tung för trikå. Kanske kan du hitta en billig begagnad, eller låna en?
:iagree: Och en wbs så du har lite växtmarginal. :)

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?