Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av lolo22
Undrar om det finns någon gosig sjal, i ull eller så, lite varmare som passar bra på hösten?
Tips?
Användarens profilbild
Av AnnaBanana
Jag har en Didymos Fische med ull, ljusblå, ca 4,7. Mjuk och skön men blir aldrig använd här då barnet snart fyller 4.
Av lolo22
AnnaBanana skrev:Jag har en Didymos Fische med ull, ljusblå, ca 4,7. Mjuk och skön men blir aldrig använd här då barnet snart fyller 4.
Aha, hur är den att bära i?
Användarens profilbild
Av kronärtskocka
Jag har en didymos wellen allergo i ull/bomullsblandning. Bar mycket i den förra vintern när barnet var drygt ett. Tycker den avlastar bra och ser fram emot att få använda den igen när det bli kallare. Sticks inte men är inte lika len och gosig på ytan som mina välanvända bomullssjalar. Men om det beror på ullen eller att jag kanske inte bruti tillräckligt mycket i den ännu vet jag inte.

Finns fler än Didymos som har yllesjalar, bla. Ellevill och Lennylamb har också sjalar i ullblandning.
Användarens profilbild
Av AnnaBanana
Jag tycker den är toppen. Vi fick den när barnet var ganska stort så vi har inte använt den så mycket, jag tycker den är mjukare och mer elastisk än en bomullssjal (jmf. med Didy Pfau som vi hade tidigare) men minst lika avlastande, om inte bättre (jag orkar lätt bära en 17 kilo tung sjukling på magen när det behövs). Jag tror nog att den värmer fint i höstrusket också :D
Av lolo22
AnnaBanana skrev:Jag tycker den är toppen. Vi fick den när barnet var ganska stort så vi har inte använt den så mycket, jag tycker den är mjukare och mer elastisk än en bomullssjal (jmf. med Didy Pfau som vi hade tidigare) men minst lika avlastande, om inte bättre (jag orkar lätt bära en 17 kilo tung sjukling på magen när det behövs). Jag tror nog att den värmer fint i höstrusket också :D
Det låter ju bra :) Jag är lite rädd att ljusblå inte är riktigt jag dock..
Användarens profilbild
Av Kesti
*Lånar tråden lite*

Hur svåra är de egentligen att tvätta/göra rent? Eftersom jag har kräkbarn så drar jag mig för att skaffa ullsjal, men jag blir ju så sugen på en riktigt gosig fin ny sjal nu när höstkylan smyger sig på :heart: ...
Av Franneke
Jag har också en Didy, röda snöflingor och tycker den är helt underbar. :loving: Den användes hela förra hösten och vintern och kommer att trotjäna i år igen. Den är mjuk och skön och mycket bra att bära i, stadig och lättknuten. Den känns inte lika len som ren bomull eller tex bomull/linne, men det beror ju på ullen som har en annan struktur. Den är dock inte heller sticksig eller så.
Kesti skrev:*Lånar tråden lite*

Hur svåra är de egentligen att tvätta/göra rent? Eftersom jag har kräkbarn så drar jag mig för att skaffa ullsjal, men jag blir ju så sugen på en riktigt gosig fin ny sjal nu när höstkylan smyger sig på :heart: ...
Jag tycker inte det har varit nåt problem, har tvättat min med ullprogrammet i maskin och det går hur bra som helst! :tumup:

AnnaBanana: Har du bild på din sjal? Jag skulle så gärna vilja ha en med fiskar, den kanske kan flytta? 8)
Användarens profilbild
Av Lee-nah
lolo22 skrev:Läste att Ellevill kommer med en ny sjal i ull/bomull http://www.mammabarn.se/getpage.asp?do=5

Vad tror ni om den?
Inte för att jag egentligen har koll. Men en sån skulle jag vilja ha =)

Alltså. Ellevill och ull. Två önskningar i en =)
Som ett kinderägg... Kan man få en bebis på köpet? =) (Som leksak liksom, om ullen är en överraskning och ellevill är chokladen... =)
Av Franneke
Lee-nah skrev:
Som ett kinderägg... Kan man få en bebis på köpet? =)
:Hahaa: :Hahaa:
Användarens profilbild
Av Lee-nah
Franneke skrev:
Lee-nah skrev:
Som ett kinderägg... Kan man få en bebis på köpet? =)
:Hahaa: :Hahaa:

Just ja. De har ju ull sen innan. Men de är inte så snygga... Den här såg mycket snyggare ut =)

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?