Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av mandisg
Jag funderar på en sån där lång tygväska, thai-väska kallas det nog, att hänga tvärs över både mig och barn. Går ofta med hund så att han påse i handen är inte någon höjdare.
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
mandisg skrev:Jag funderar på en sån där lång tygväska, thai-väska kallas det nog, att hänga tvärs över både mig och barn. Går ofta med hund så att han påse i handen är inte någon höjdare.
Sånna väskor är smidiga, ffa om man ska packa med sig skrymmande men rätt lätta saker (läs: tygblöjor) :tumup:
Användarens profilbild
Av mandisg
CrazyMagpie skrev:
mandisg skrev:Jag funderar på en sån där lång tygväska, thai-väska kallas det nog, att hänga tvärs över både mig och barn. Går ofta med hund så att han påse i handen är inte någon höjdare.
Sånna väskor är smidiga, ffa om man ska packa med sig skrymmande men rätt lätta saker (läs: tygblöjor) :tumup:
Appropå såna väskor, någon som har tips på var man kan köpa? Kanske syr jag en om jag får tid, såg att det fanns mönster under Gör det själv.
Av Madde O
mandisg skrev:
CrazyMagpie skrev:
Appropå såna väskor, någon som har tips på var man kan köpa? Kanske syr jag en om jag får tid, såg att det fanns mönster under Gör det själv.
Tror att de finns hos Vara Nära, men det är inte alls många i lager... Funderar också på en sån! :D

Men regnar det in genom tyget tror ni? Annars är det bästa skötväskan tipset (har jag märkt idag) att ge skötväskan till sambon! :mrgreen:
Användarens profilbild
Av Minimumsa
Jag stoppar typ 2-3 blöjor och en paket våtservetter i handväskan. Ev tunna extra byxor oxå. Och en tät mugg m vatten. När Liv var liten hade jag en större handväska som hade axelrem det funkade utmärkt. Jag köpte väskan på stadium för 99:- så den var inte direkt dyr heller!
Användarens profilbild
Av mjau-mjau
Clee skrev:
astekl07 skrev:Stoppar ned en blöja, plastpåse och några tvättservetter i min lilla handväska.
Samma här. Jag har ändå tvillingar men har aldrig fattat behovet av en gigantisk skötväska med hundra pryttlar, såvida man inte flaskmatar då. Jag har en helt vanlig tygpåse med två handtag, typ shoppingkasse.
Och jag håller med. Gör likadant. Jag har ingen vanlig handväska utan använder en tygpåse (som beskrivs här ovan). I den stoppar jag ned blöja, tvättlappar, olja i en plastpåse. Det tar ingen plats och väger ingenting.

Jag har aldrig riktigt fattat grejen med skötväska... :oops:
Av LillMysan
Gillar Stadiums axelremsväska:

Bild

Inte bästa kvaliteten men den hänger mest på vagnen i alla fall. :D

Minimumsa skrev:Jag stoppar typ 2-3 blöjor och en paket våtservetter i handväskan. Ev tunna extra byxor oxå. Och en tät mugg m vatten. När Liv var liten hade jag en större handväska som hade axelrem det funkade utmärkt. Jag köpte väskan på stadium för 99:- så den var inte direkt dyr heller!
Användarens profilbild
Av mandisg
Jag har varken hunnit sy eller köpa men snubblade över en gammal eastpack-väska jag köpte som tonåring. Gjorde axelbandet så långt det gick och hängde över mig själv och barn :tumup:
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
mandisg skrev:Jag har varken hunnit sy eller köpa men snubblade över en gammal eastpack-väska jag köpte som tonåring. Gjorde axelbandet så långt det gick och hängde över mig själv och barn :tumup:
:tumup:

Ja, krångligare än så behöver det inte vara! :D
Användarens profilbild
Av Smyfröken
Fick hem min thaiväska från Vara Nära här om dagen och den funkar fint vid sjalande. Har dock bara provat när jag bär på magen. Vet inte hur det blir med rygg bärande?? :hmm: Borde väl funka lika bra antar jag...
Är i allafall mycket nöjd. :tumup:

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?